جاروبرقی رباتیک یوفی در زمان شما صرفه جویی می کند

جاروبرقی رباتیک مناسب خانه شما

چنانچه شما از آن دسته اشخاصی هستید که اطمینان ندارید خرید جاروبرقی رباتیک مناسب کاری عقلانی است یا خیر، می‌بایست بدانید که تنها نیستید! جاروهای رباتیک در آغاز کار اقلامی مشکوک به نظر می‌رسیدند؛ چرا که دائما به مبلمان و دیوارها برخورد می‌کردند، در حالی که نمی‌توانستند به شکلی بهینه زباله‌ها را از زمین جمع نمایند.

ولی امروزه طراحی این وسایل جذاب و خاص چه در زمینه‌ی حرکت و چه در توانایی‌های نظافت بسیار کارا شده است. مدل‌های پیشرفته‌تر این وسایل حتی دارای این قابلیت هستند که با وجود قسمت خود خالی شونده، شما را از تخلیه مداوم سطل ذخیره زباله راحت و خلاص کنند.

ولی آیا واقعاً همه ما احتیاج به یک جاروبرقی رباتیک داریم؟ در مرحله نخست قادر هستید تصمیم بگیرید که به چنین وسیله‌ای احتیاج دارید یا نه و در مرحله بعدی قادر هستید تشخیص دهید که کدام مدل‌ها به بهترین وجه با احتیاجان منزل شما سازگار می‌باشد.

تمیزی کارآمد با جاروبرقی رباتیک یوفی مدل G20 Hybrid
تمیزی کارآمد با جاروبرقی رباتیک یوفی مدل G20 Hybrid

با بررسی منزل خود شروع نمایید

پیش از خرید این محصول در نظر داشته باشید که کف اتاق‌های خانه شما سخت است یا با موکت و فرش پوشیده شده است. چنانچه در اتاق‌ها فرش پهن کرده‌اید، ضخامت آن چه مقدار است؟ به حیوانات خانگی هم فکر کنید! آیا جاروبرقی منزل شما می‌بایست موهای نازک بچه گربه‌ها را تمیز نماید یا موهای ضخیم سگ بالغ؟ در حالت کلی تمامی این‌ها جنبه‌های با اهمیتی هستند که می‌بایست پیش از شروع خرید جاروبرقی رباتیک در نظر بگیرید.

به نوع جهت‌یابی جاروی رباتیک دقت کنید

جاروهای رباتیک مختلف، دارای سیستم‌های جهت‌یابی گوناگونی هستند؛ پس چنانچه روی یک جاروبرقی رباتیک مناسب ارزان قیمت سرمایه گذاری کنید، احتمال دارد که می‌بایست خطر پراکندگی جارو را به جان بخرید! در صورتی که بعضی از مدل‌های متوسط و رده بالا از لیزر و حسگرهای نوری برای هدایت و عبور از موانع بهره می‌گیرند؛ همینطور این مدل‌ها قادر هستند نقشه‌ای دقیق و کامل از منزل را تهیه کرده و با دقت نظر حساب شده‌ای محیط و فضا را جارو کنند.

جاروبرقی رباتیک مناسب برای چه اشخاصی مناسب می‌باشد؟

درست است که فناوری ساخت جاروهای رباتیک اخیراً پیشرفت زیادی کرده است، ولی احتمالاً می‌بایست جاروبرقی سنتی خود را برای تمیزکردن عمقی‌تر منزل خود نگهداری نمایید. در حالت کلی جاروبرقی رباتیک یوفی برای مرتب کردن روزمره فضا گزینه‌ای بسیار عالی می‌باشد؛ چرا که جمع‌آوری خرده‌های غذا ؛ انواع موی حیوانات خانگی، خام گربه، گرد و خاک و هر چیز دیگری که به کف منزل شما راه پیدا می‌کند را آسان و راحت و سریع می‌نماید.

این دستگاه‌ها برای استفاده در فضاهای اداری نیز مناسب هستند؛ چرا که آخرین چیزی که احتیاج است پیش از جلسه نگران آن باشید این است که به چه دلیل کف زمین خیس است. بسیاری از جاروبرقی‌های رباتیک قابلیت تنظیم و برنامه ریزی برای شروع کار در چندین ساعت مشخص در روز را  دارند و اپلیکیشن بعضی از آن‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا عملکرد آن را در زمان نظافت ارزیابی کنید.

فضای شما چقدر بزرگ است؟

پیش از شروع و اقدام برای خرید، بزرگی منزل خود را در نظر بگیرید. بعضی از جاروبرقی‌های رباتی در فضاهای کوچکی مثل آپارتمان‌ها و منازل شهری بهتر کار می‌کنند، در حالتی که گزینه‌هایی مثل Roborock S4 Ma برای فضاهای تا 2000 فوت مربع با اتاق‌های زیاد و چندین طبقه مناسب‌تر می‌باشد.

پس انتخاب شما عمدتاً به اندازه و محیط منزل شما وابسته است؛ همینطور این که جاروبرقی رباتیک یوفی قادر است به زیر مبل‌ها رود هم دارای اهمیت است. پس به قد این وسیله هم دقت کنید.

جاروبرقی رباتیک و آلرژی
جاروبرقی رباتیک و آلرژی

برگزیدن جاروبرقی رباتیک مناسب خانه شما مطابق با نوع کف‌پوش

بیشتر مدل‌های جاروبرقی رباتی به آسانی قادر هستند موکت و فرش را تمیز کنند، ولی بعضی مدل‌ها در تمیز کردن بعضی کف‌پوش‌ها بهتر از سایرین عمل می‌نمایند. جاروبرقی‌های رباتیک قدرتمند قادر هستند قدرت خود را با تغییرات سریع سطح و نوع فرش تنظیم نمایند. در حالی که مدل‌های ارزان قیمت‌تر این دستگاه‌ها امکان دارد در منگوله‌های فرش یا پرزهای بلند آن گیر کنند؛ البته مدل‌های ارزان در نظافت موی حیوانات خانگی از روی پارکت‌های سخت و سرامیک بسیار خوب و عالی عمل می‌نمایند.

لازم است ذکر کنیم که جاروبرقی‌های رباتیک قدرت نظافت و مانور مثل جاروبرقی معمولی را نداشته و ممکن است کلیه زوایا و گوشه‌های منزل را به درستی پاک نکند ولی با قابلیت‌های زیادی که دارد به اندازه چند جاروبرقی معمولی می‌تواند اثرگذار باشد.

برای تمیز کردن موی حیوانات خانگی چه مدل‌هایی مناسب است؟

در این بازار مختلف و متفاوت و دارای تنوع، مدل‌هایی مانند Bissell Wischroboter SpinWave Robot و Crosswave برند بیسل از بهترین نمونه‌هایی هستند که به طور تفریبی کلیه موهای حیوانات خانگی را، هم از روی سطوح چوبی و هم از روی فرش پاک می‌نمایند. همینطور چنانچه از آلرژی رنج می‌برید، این جاروهای رباتیک با وجود فیلترهایی با عملکرد بالا، قادر هستند به پیشگیری از پخش ذرات معلق غبار در هوا یاری رسانند.

البته نقطه ضعف این گزینه‌ها، نگهداری و توجه مرتب از دستگاه می‌باشد؛ زیرا مواردی مثل برس غلتکی، برس‌های جانبی و فیلترها امکان دارد به شکل دوره‌ای دچار فرسودگی شده و احتیاج به تعویض داشته باشند. همینطور مخزن زباله‌ی آن هم می‌بایست مرتب خالی شده تا سرریز نگردد!

وجود سیستم تشخیص مانع از مدل‌های رباتیک ( مخصوصاً با دارا بودن حیوانات خانگی ) اهمیت دارد؛ چرا که احتمال دارد علاصقه‌ای نداشته باشید که جارو از روی مدفوع حیوان خانگی شما رد شود و همه جا را کثیف تر از پیش به شما تحویل دهد.

نگران عمر باتری جاروبرقی رباتیک نباشید، مگر اینکه منزلی بزرگ داشته باشید!

بیشتر جاروبرقی‌های رباتیک موجود در بازار قادر هستند در طول یک جلسه تمیز کردن و نظافت منزل را کامل و بدون احتیاج به شارژ دوباره انجام دهند. به صورت متوسط یک جاروبرقی رباتیک قادر است تا 1 ساعت و نیم به طور مداوم کار کند. در حالی که بعضی از مدل‌های پیشرفته تا 2 ساعت کامل هم دوام می‌آورند.

حتی بسیاری از جاروبرقی‌های بالا رده، قادر هستند به ایستگاه‌های پایه خود برگردند، شارژ شوند و بعد کار را ادامه دهند. جاروبرقی‌های ارزان تا متوسط طمان نظافت درازمدت تری دارند، سطل زباله‌های آن‌ها بیشتر بزرگ بوده و طبیعتاً قابلیت‌های کمتری را ارائه می‌کنند( مواردی مثل متصل شدن به وای‌فای و نقشه برداری از محیط را ندارند) و به جای حرکت منظم در یک اتاق، به صورت تصادفی در تمامی محیط حرکت می‌کنند تا کار اتمام یابد.

اتصال جاروبرقی رباتیک یوفی به الکسا
اتصال جاروبرقی رباتیک یوفی به الکسا

در همین جهت الزام به تأکید است که نقشه برداری ویژگی بسیار مفیدی در این دستگاه‌ها می‌باشد؛ چرا که کارکرد تمیزکاری جاروبرقی را بالا می‌برد و تضمین می‌نماید که ربات کلیه سطوح را نظافت کرده و بدون هدف زیر صندلی‌های آشپزخانه نمی‌چرخد.

کلام آخر

نباید از یاد ببرید که آسانی و تأثیر مثبتی که این دستگاه‌ها می‌توانند روی زندگی روزمره شما داشته باشند، غیر قابل انکار می‌باشد؛ زیرا جاروبرقی رباتیک در آخر منزل شما را تمیز نگه می‌دارند و احتیاج به نگهداری بسیار کمی دارند. در پایان امید داریم که هر چیزی که در این مطلب ذکر کردیم، برای شما مفید واقع شده باشد.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها