اطمینان از تمیزی خانه با جاروبرقی‌های رباتیک

اطمینان از تمیزی خانه با جاروبرقی‌های رباتیک

اکثر جاروبرقی‌های رباتیک متشکل از یک و یا دو برس چرخان هستند که با یک یا چندین برس چرخشی جفت می‌شوند. این برس‌ها با هم عمل می‌کنند تا زباله‌ها را به درون خود جمع کنند؛ جایی که مکانیسم خلاء، مواد را به درون سطل زباله می‌مکد. هر شي یا چیزی که جاروبرقی رباتیک جمع می‌کند، در یک محفظه که قابلیت جابجایی دارد ذخیره می‌گردد. زمانی که این بخش پر گردد، به طور معمول می‌بایست هر هفته گاهاً هر چند روز یک مرتبه، آن محفظه را خالی نمایید. مدل‌های کمی گران‌تر این دستگاه، ایستگاه‌های تخلیه خودکار دارند که تنها بعد از چند هفته احتیاج به تخلیه محفظه دارند. در این مقاله ما چگونگی اطمینان از تمیزی خانه با جاروبرقی‌های رباتیک را بررسی می کنیم.

جاروبرقی رباتیک یوفی به سنسورهای گوناگون وابسته می‌باشد. سنسورهای رو به پایین به منظور پیشگیری از موانع اساسی کار می‌کنند. مدل‌های پیشرفته‌تر، حسگرهای رو به جلو دارند که قادر هستند اتاق‌ها را نقشه برداری کرده و یا مبلمان را به منظور تمیز کردن هدفمند شناسایی نمایند.

ساده‌ترین جاروبرقی رباتیک را می‌توان به نحوی برنامه ریزی کرد که با بهره گیری از کنترل‌های روی دستگاه، مطابق با برنامه اجرا گردند. مدل‌های هوشمندتر را می‌توان با بلندگوهای هوشمند و برنامه‌های تلفن کنترل نمود. به طور کل، هرچه جاروبرقی رباتیک هوشمندتر باشد، بهتر است؛ چرا که امکانات بالاتر و بیشتری را هم به شما ارائه می‌دهد.

جاروبرقی رباتیک و آلرژی
جاروبرقی رباتیک و آلرژی

بعضی از جاروبرقی‌ها ملحقات پاک کننده هم دارند. این دسته از جاروها به طور معمول به کار بیشتری هم احتیاج دارند؛ مانند پر کردن آب تمیز و پاکیزه و تخلیه کردن آب آلوده و کثیف و یا عوض کردن ضمیمه بیرونی و درونی آن.

با این تفاسیر، پیشرفته‌ترین جاروبرقی‌ها قادر هستند میان جارو کردن و تی کشیدن در زمان انجام کار، جابجا شوند.

چگونگی استفاده بهتر از جاروبرقی‌های رباتیک

  • خلاصی از شر سیم‌ها

تهدید بزرگ برای جاروبرقی رباتیک، سیم‌کشی‌های خانگی و سیم‌های برق هستند. این کابل‌ها به آسانی می‌توانند چرخ‌های چرخان ربات و برس‌ها را به دام بیندازند؛ می‌بایست در این مرحله خودتان با نهایت دقت گره‌ها را باز نمایید.

به همین دلیل است که ایده خوب برای رفع این مشکل این است که قبل از اینکه شروع به تمیزکاری با این ربات کنید، سیم و کابل‌ها را تا جایی که برایتان امکان دارد، جمع و مرتب کنید. خوشبختانه،  تعداد زیادی از محصولات وجود دارد که قادر هستند به مدیریت کردن این کابل‌ها یاری رسانند. در کوتاه‌مدت، یک بست ارزان قیمت هم همین عمل را انجام می‌دهد.

  • مراقب بودن فرش‌های پرزدار

برای جاروبرقی رباتیک، فرش‌های پرزدار هم می‌توانند مشکل ساز باشند. بسیاری از مدل‌ها اکثراً به وسیله الیاف دارای ضخامت فرش‌ها گرفتار می‌شوند.

برای گیر نکردن جاروبرقی شما، باید قبل از تمیزکردن و شروع نظافت، لبه‌های فرشی که ضخیم هستن را بالا بزنید. گزینه دیگر این است که به صورت مجازی این قسمت کف را برای ربات مسدود سازید. چنانچه ربات شما از این عملکرد پشتیبانی می‌نماید، آن را در برنامه تلفن همراه دستگاه پیدا خواهید کرد. ربات و آب رابطه خوبی باهم ندارند! دسترسی به کاسه‌های آب حیوانات خانگی و گیاهان گلدانی را پاک کرده و یا مسدود سازید.

  • حتما مراقب آب باشید

به صورت معمول و عادی هم، لوازم الکترونیکی و آب با هم ترکیب نشده و ترکیب سالمی نیستند؛ پس می‌بایست از مایعاتی که جاروبرقی رباتیک شما امکان دارد روی زمین با آن روبرو شود، آگاه باشید.

  • تمیز نگه داشتن سنسورها را فراموش نکنید

جاروبرقی‌های رباتیک یوفی از یک مجموعه از حسگرهای الکترونیکی برای پیمایش درست در منزل شما بهره می‌گیرد؛ مانند امواج کادون قرمز، برجک‌های لیزری و سنسورها به اضافه سنسورهای نوری و دوربین‌های دیجیتال هم وجود دارد. با طی شدن زمان، ربات شما و سخت افزار حسگر آن دچار کثیفی می‌شوند.

چگونه باتری جاروبرقی رباتیک خود را تست کنیم؟
جاروبرقی رباتیک را تمیز نگه دارید

این کثیفی و آلوده شدن، توانایی ربات در خوانش فضای فیزیکی اطراف خود را دچار اختلال می‌کند. به همین علت الزامی است که به صورت منظم، شاسی خارجی و سیستم حسگر جاروبرقی رباتیک خود را تمیز نمایید.

یک پارچه میکروفیبر که دارای کمی رطوبت است، به خوبی و درستی آن را تمیز می‌نماید. با این وجود، ایده خوبی می‌باشد که برای روش توصیه شده که سازنده هم هست، به دفترچه راهنمای جاروی رباتیک رجوع کنید. بعضی جاروبرقی‌های رباتیک قادر هستند سطل زباله خود را خالی نمایند.

  • خالی کردن زباله‌ها را جدی بگیرید

شماری جاروبرقی رباتیک پیشرفته‌تر نیز وجود دارد که پایه‌های شارژ دارند که قادر هستند سطل زباله را هم خالی نمایند؛ ولی این مسئله هنوز یک ویژگی پیشرفته می‌باشد که در بیشتر ربات‌ها در دسترس نیست!

در بیشتر موارد، جاروبرقی رباتیک شما تنها یک محفظه گرد و خاک و غبار با ظرفیت کم در درون خود دارد که به صورت ایده‌آل بعد از هر مرتبه تمیز کردن، می‌بایست آن را خالی نمایید. چنانچه این کار را انجام ندهید، توانایی و قدرت جاروبرقی و ادامه مکش زباله و خاک را کم خواهد کرد.

حتی امکان دارد ربات‌های پیچیده با سطل‌های خود خالی‌شونده، هراز گاهی دچار مسدودیت شوند؛ پس اهمیت ندارد که جاروبرقی شما چقدر شیک و خوب است، برای پیشگیری از بروز هر نوع مشکل غیر منتظره، می‌بایست دستگاه جاروبرقی آن را به طور مرتب چک نماید.

مخزن زباله و تمیز کردن آن برای اطمینان از تمیزی خانه با جاروبرقی‌های رباتیک

برای حصول اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه، مطلوب است بعد از هر مرتبه بهره گرفتن از جاروبرقی رباتیک، مخزن زباله آن را تخلیه نمایید. برای تخلیه مخزن زباله باید:

درب مخزن زباله را، که بسته به مدل جارو جای آن متفاوت است، باز نمایید.

مخزن زباله را با بالا آوردن دستگیره خارج نمایید.

برای باز کردن درپوش مخزن، دکمه مخصوص آن را فشار دهید.

مخزن زباله را تخلیه کرده و آن را دوباره در جای خود قرار دهید.

اطمینان از تمیزی خانه با جاروبرقی‌های رباتیک با تمیز کردن فیلتر جاروبرقی رباتیک

در صورتی که جاروبرقی شما از کار افتاده به نظر می‌رسد، احتمال دارد مشکل مرتبط با خرابی موتور آن باشد. امکان دارد خرابی موتور به گرفتگی فیلتر جاروبرقی مرتبط باشد. معمولاً فیلتر در مخزن زباله جاروبرقی تعبیه شده است. برای تمیز کردن فیلتر:

جاروبرقی را سر و ته کنید و درپوش آن را باز نمایید.

فیلتر را از محفظه زباله خارج نمایید.

فیلتر را به وسیله برس ویژه آن یا یک دستمال میکروفایبر با فشار آرام دست، تمیز نمایید.

نکاتی که در خرید جاروبرقی رباتیک در نظر بگیرید
نکاتی که در خرید جاروبرقی رباتیک در نظر بگیرید

کلام آخر

چنانچه فرصت اندکی برای تمیز کردن خانه، به ویژه جاروبرقی کشیدن دارید، قادر هستید روی کمک جاروبرقی رباتیک حساب باز کنید. این جاروهای هوشمنده با بهره گیری از آخرین فناوری‌های روز، به کمک شما می‌آیند تا ضمن بر منزل همیشه مرتب و تمیز، در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید و بتوانید به دیگر کارهای مهم خود بپردازید.

نگهداری راحت و کیفیت بالای قطعات این جاروبرقی‌ها، استفاده از آن‌ها را لذت بخش و بی دردسر کرده و روز به روز به محبوبیت آن‌ها در سراسر جهان افزوده می‌شود.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها