اتصال جاروبرقی رباتیک یوفی به الکسا

خانه‌ هوشمند با جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی رباتیک، یکی از محصولات تازه در دنیای دیجیتال می‌باشد. این محصول قادر است با چندین حرکت ساده، کلیه فضای موردنظر شما را جارو نماید و یا حتی تی بکشد! در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که چگونه خانه‌ هوشمند با جاروبرقی رباتیک یوفی داشته باشید و این محصول به چه صورت کار می‌کند؟

همانطور که از اسم جاروبرقی رباتیک پیداست، گونه‌ای هوشمند از جاروبرقی می‌باشد که بدون احتیاج به وجود شما و با تنظیم نمودن آن، قادر است محیط موردنظر شما را در طی مدت زمانی تعیین شده جارو نماید.

این نوع از جاروبرقی‌ها ضمن بر تمیز نمودن خودکار کف‌ها، لیزر داشته و در بعضی از موارد دوربین درونی در جلو و زیر دارد تا از برخوردش به اشیاء و مبلمان در منزل پیشگیری نماید. همینطور آن‌ها قادر هستند که سقوط کردن اتفاقی از ارتفاع را تشخیص داده تا از پله‌ها به پایین نیایند.

بعضی از گونه‌های جاروبرقی رباتیک حتی مخزن آب درونی هم دارند تا بعد از جاروبرقی، کف محیط موردنظر را هم تمیز نمایند. جاروبرقی رباتیک یوفی با باتری‌هایی که قابلیت شارژ دارند، تغذیه شده و به طور معمول قادر است تمامی منزل را با یک بار شارژ تمیز کند.

حتی بعضی از آن‌ها ایستگاه‌های docking را دارا می‌باشند و به محض این که سطح باتری‌ آن‌ها به شدت افت کند، به منظور شارژ دوباره باز می‌گردانند؛ بنابراین احتیاجی نیست شارژ نمودن آن‌ها را به یاد بسپارید.

جاروبرقی رباتیک یوفی در زمان شما صرفه جویی می کند
جاروبرقی رباتیک یوفی در زمان شما صرفه جویی می کند

نحوه کارکردن جاروبرقی رباتیک برای داشتن خانه هوشمند

زمانی که حرف از جمع آوری خاک و گرد و غبار از کف‌ها و فرش‌ها به میان می‌آید، جاروبرقی رباتیک همانند جاروبرقی‌های عظیم‌تر عمل می‌نمایند. با بهره گیری از یک سری برس و در بعضی موارد یک میله برس چرخان، به منظور بلند کردم و جمع کردن کثیفی‌ها عمل می‌نمایند.

به طور معمول کثیفی‌ها پیش از رسیدن به محفظه گرد و خاک و غبار از راه یک فیلتر فشار داده می‌شود؛ در صورتی که بعضی جاروبرقی‌های رباتیک می‌بایست به طور دستی تخلیه گردند. بعضی دیگر هم به صورت خودکار محتویات محفظه گرد و خاک و غبار خود را به درون یک سطل گرد و خاک بزرگتر در یک ایستگاه منتقل می‌کنند؛ پس قادر است چندین مرتبه منزل شما را جارو کرده و احتیاجی به تمیزکاری هم نداشته باشد.

اکثر جاروبرقی‌های رباتیک به صورت دایره‌ای هستند؛ پس به منظور حصول اطمینان از تمیزی گرد و خاک و غبار و زباله‌هایی که بر روی تخته‌های قرنیز نشسته و لبه‌های اتاق هم جمع شده، تعدادی برس کوچکتر هست که از فضای جاروبرقی امتداد می‌یابند.

لیزرهای مادون قرمز به وسیله خانه‌ هوشمند با جاروبرقی رباتیک گران‌تر به منظور تحلیل شکل و اندازه اتاق بهره گیری می‌شود؛ در صورتی که مدل‌های کمی ارزان‌تر تکیه به نوارهای مرزی می‌کنند که می‌بایست روی زمین قرار داده شوند تا حصول اطمینان گردد که ربات‌ها تنها در یک محیط خاص تمیز می‌نمایند.

همینطور این حسگرها هنگامی که ربات جاروبرقی میان اتاق‌هایی با کف پوش‌های گوناگون حرکت می‌نماید؛ به عنوان مثال کف‌های سخت یا فرش، بهره گیری می‌شود تا میان این دو گیر نیفتد. چنانچه تصمیم دارید اطمینان حاصل کنید که امور مطابق برنامه انجام می‌گردد یا خیر، قادر هستید از یک برنامه کنترل از راه دور به منظور شروع فرآیند تمیزکاری بهره بگیرید.

همینطور می‌توانید زمان‌بندی‌های خود را به منظور وقتی که می‌بایست تمیزکاری انجام گردد، تنظیم نمایید.

نحوه اتصال دستگاه های اندروید به  X8 Hybrid
نحوه اتصال دستگاه های اندروید به  X8 Hybrid

تعداد زیادی از Robo-Vacها با دستیارهای صوتی مانند Amazon Alexa، Google Assistant و Siri ترکیب می‌شوند؛ پس قادر هستید هنگامی که قصد دارید تمیزکاری را آغاز نمایید، از صدای خود بهره بگیرید. همانطور که در بالا ذکر کردیم، جاروبرقی رباتیک با باتری‌های قابل شارژ تغذیه شده و متناسب به سطح تمیز کردن انتخاب شده، میان 1 تا 3 ساعت تمیزکاری را انجام می‌دهند.

تمامی جاروبرقی‌های رباتیک هنگامی که احتیاج به شارژ دوباره داشته باشند به شما هشدار خواهند داد؛ البته که بعضی از جاروبرقی‌ها به صورت خودکار به محل اتصال خود بر می‌گردند تا در صورت وقوع این حادثه خود را شارژ نمایند.

شارژ دوباره جاروبرقی رباتیک هم قادر است میان 5 تا 7 ساعت به طول انجامد.

نحوه حصول اطمینان از تمیزشدن

اکثر جاروبرقی‌های رباتیک از 1 یا 2 برس چرخان که با 1 یا چند برس چرخشی جفت می‌گردند، تشکیل گردیده‌اند. این‌ها با هم عمل می‌نمایند تا زباله‌ها و آشغال‌ها را به داخل بیاورند؛ مکانی که مکانیسم خلاء مواد را به درون سطل زباله می‌مکد.

هر شي‌ای که یک ربات جمع‌آوری می‌نماید، در یک محفظه قابل جابجایی ذخیره می‌گردند. زمانی که این بخش پر شد، به طور معمول می‌بایست هر هفته گاهاً هر چندین روز یک بار، آن محفظه را خالی نمایید. مدل‌های گران‌تر ایستگاه‌های تخلیه خودکار دارند که تنها بعد از چند هفته احتیاج به تخلیه محفظه دارند.

خانه‌ هوشمند با جاروبرقی رباتیک هم به سنسورهای گوناگون بستگی دارد. سنسورهای رو به پایین به منظور پیشگیری از مانع‌های اصلی کار می‌نمایند. مدل‌های بهتر حسگرهای رو به جلو را دارا می‌باشند که قادرند اتاق‌ها را نقشه برداری کنند و یا مبلمان را به منظور تمیزکردن هدفمند شناسایی نمایند.

ساده‌ترین ربات‌ها را می‌توان به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که با بهره گیری از کنترل‌های روی دستگاه، مطابق با برنامه اجرا گردند. مدل‌های هوشمندتر را می‌توان با بلندگوهای هوشمند یا برنامه‌های تلفن کنترل نمود. به صورت کلی، هرچه جاروبرقی رباتیک هوشمندتر باشد، خانه‌ هوشمند با جاروبرقی رباتیک بهتر می‌باشد؛ چرا که امکانات بیشتری را ارائه می‌دهند.

بعضی از جاروبرقی‌ها ملحقات پاک کننده دارند. این دسته از جاروها به طور معمول به کار بالاتری احتیاج دارند؛ مانند پر نمودن آب تمیز و تخلیه نمودن آب کثیف و یا عوض کردن ضمیمه درونی و بیرونی. با این اوصاف، پیشرفته‌ترین جاروبرقی‌ها قادرند میان جارو کردن و تی کشیدن در حین انجام کار جابجا شوند.

افزایش راندمان خانه‌ هوشمند با جاروبرقی رباتیک

با رعایت کردن بعضی از نکات در نحوه بهره گیری درست از جاروبرقی رباتیک، قادر هستید راندمان کار آن را افزایش دهید. این نکات موارد زیر را شامل می‌شود:

  • پاک نمودن حسگرها
  • پیشگیری از تماس با آب
  • دور کردن از سیم‌های برق
  • تخلیه به موقع مخزن جارو
  • دوری کردن از فرش‌های دارای پرز زیاد
نحوه متصل کردن دستگاه X8 Hybrid به Google Assistant
در این مقاله با چگونگی اتصال X8 Hybrid به Google Assistant را یاد خواهید گرفت تا راحت ترین روش برای تمییز کردن خانه تان را داشته باشید

جاروبرقی رباتیک چه چیزهایی را تمیز می‌نماید؟

پس از این که دریافتید جاروبرقی رباتیک چیست، این پرسش به ذهن شما هم می‌آید که آیا این محصول زیر مبلمان و وسایل دیگر را هم تمیز می‌نماید؟

  • ارتفاع این محصول میان هشت تا چهارده سانتی‌متر متغیر بوده و جواب به این پرسش، به ارتفاه وسایل شما بستگی دارد.
  • مطلوب است برای تمیز کردن زیر میز یا مبل‌ها، آن‌ها را کنار کشیده تا جارو راحت‌تر بتواند کار خود را انجام دهد. در غیر این صورت امکان دارد زیر میز یا مبل گیر کرده و قادر به بیرون آمدن نباشد.

نتیجه‌گیری

جاروبرقی رباتیک قادر است فقط با فشار دادن یک دکمه، کل محیط منزل شما را جارو نماید؛ بدون این که کوچکترین زحمتی برای شما داشته باشد. همینطور حجم کم و صدای این محصول آسایش و راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها