خانه ای تمییز با جاروبرقی رباتیک

خانه ای تمییز با جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی های روباتیک یوفی به راحتی می تواند خانه شما را از گرد و غبار، زباله ها، شوره حیوانات خانگی و هر چیز دیگری که در پرزهای فرش شما کمین کرده است، خلاص کند. در اینجا چند نکته و ترفند برای خانه ای تمییز با جاروبرقی رباتیک وجود دارد که به تمیز نگه داشتن خانه شما کمک می کند. برخی از این نکات فقط باید یک بار انجام شوند (مانند ایجاد مناطق محدود)، در حالی که برخی دیگر باید قبل از هر تمیز کردن انجام شوند.

همانطور که تکنولوژی به جلو می رود، روش های جدید بیشتری برای تمیز کردن خانه خود می یابیم. به عنوان مثال، جاروبرقی های روباتیک را در نظر بگیرید، جاروبرقی های رباتیک یوفی، یکی از جدیدترین دستگاه های با تکنولوژی بالا هستند که برای آسان کردن زندگی ما طراحی شده اند.

از این فناوری به نفع خود استفاده کنید و مانند یک حرفه ای خانه ای تمییز با جاروبرقی رباتیک را تجربه کنید. در اینجا چند نکته برای استفاده از جاروبرقی رباتیک و استفاده حداکثری از آن آورده شده است.

سنسورهای مانع
سنسورهای مانع

استفاده از جاروبرقی رباتیک مطمئناً راحت است. این ربات های کمک‌ کننده خانگی با قابلیت‌های ناوبری هوشمند و در برخی موارد، سطل‌های زباله خود خالی‌شونده، می‌توانند به‌طور خودکار، کف خانه شما را بدون نیاز به انجام کارهای زیادی تمیز کنند.

اما آنها نیز مانند تمام تمامی دستگاه ها با فناوری بالا، بدون نگهداری، تمیز کردن و مراقبت منظم، می توانند در وظایف خود شکست بخورند. اگر قبل از استفاده از جاروبرقی رباتیک، خانه خود را به درستی آماده نکنید، همین امر صادق است. پاک کردن موانع مشکل ساز و سایر خطرات فیزیکی از روی زمین برای تحقق خانه ای تمییز با جاروبرقی رباتیک، بسیار حائز اهمیت است.

از شر سیم ها خلاص شوید

بزرگترین تهدید برای جاروبرقی های روباتیک، سیم های برق و سایر سیم کشی های خانگی هستند. این کابل‌ها به راحتی می‌توانند برس‌ها و چرخ‌های چرخان ربات را به دام بیاندازند، در این مرحله باید خودتان به دقت گره‌ها را باز کنید.

به همین دلیل، ایده خوبی است که قبل از اینکه جاروبرقی رباتیک شما شروع به تمیز کردن کند، کابل های درهم را تا جایی که می توانید مرتب کنید. خوشبختانه، بسیاری از محصولات قفسه بندی و مرتب سازی خانه وجود دارد که می توانند به مدیریتسیم های آشفته خانه شما کمک کنند.

برای خانه ای تمییز با جاروبرقی رباتیک، مراقب آب باشید

به طور معمول آب و لوازم الکترونیکی به خوبی با هم ترکیب نمی شوند، بنابراین باید از مایعاتی که جاروبرقی ربات شما ممکن است روی زمین با آن مواجه شود، آگاه باشید. به عنوان مثال، کاسه آب حیوانات خانگی شما می تواند خطرناک باشد. بهترین گزینه این است که مناطقی مانند آن‌ها را با موانع مجازی به صورت فیزیکی یا الکترونیکی (از طریق برنامه خلاء) حصار بکشید تا ربات شما بتواند از آنها دوری کند.

مزایای موانع مجازی برای جاروبرقی رباتیک
مزایای موانع مجازی برای جاروبرقی رباتیک

سنسورها را تمیز نگه دارید

جاروبرقی‌های رباتیک از مجموعه‌ای از حسگرهای الکترونیکی برای پیمایش صحیح در خانه شما استفاده می‌کنند، از جمله امواج مادون قرمز، برجک‌های لیزری و سنسورهای صخره، به‌علاوه سنسورهای نوری و دوربین‌های دیجیتال. با گذشت زمان، ربات شما و سخت افزار حسگر آن کثیف می شوند.

این کثیفی توانایی ربات را در تفسیر فضای فیزیکی اطراف خود مختل می کند. به همین دلیل ضروری است که به طور منظم شاسی خارجی و سیستم حسگر جاروبرقی رباتیک یوفی خود را تمیز کنید. یک پارچه میکروفیبر کمی مرطوب در اینجا به خوبی کار می کند. با این حال، ایده خوبی است که برای روش توصیه شده سازنده، به کتابچه راهنمای یوفی خود مراجعه کنید.

برای خانه ای تمییز با جاروبرقی رباتیک، محفظه آشغال را اغلب خالی کنید

برخی از مدل های جاروبرقی رباتیک دارای پایه های شارژی هستند که می توانند سطل زباله ربات را نیز خالی کنند. اما این هنوز یک ویژگی پیشرفته است که در اکثر جاروبرقی های رباتیک در دسترس نیست.

در اکثر موارد، جاروبرقی رباتیک شما فقط یک محفظه گرد و غبار با ظرفیت کم در داخل خود دارد که به طور ایده آل پس از هر بار تمیز کردن، باید اغلب آن را خالی کنید. اگر این کار را انجام ندهید، توانایی جاروبرقی برای ادامه مکیدن خاک و زباله را کاهش خواهید داد.

حتی ربات‌های پیچیده با سطل‌های خود خالی‌شونده ممکن است هر از چند گاهی مسدود شوند، بنابراین مهم نیست که جاروبرقی رباتیک شما چقدر شیک یا گران است، باید حتماً دستگاه جاروبرقی آن را مرتباً بررسی کنید تا از بروز هر گونه مشکل غیرمنتظره جلوگیری کنید.

قبل از کار با جارو رباتیک خود، یک پاکسازی مختصر انجام دهید

برای خانه ای تمییز با جاروبرقی رباتیک، بهتر است کف خانه شما از موانع پاک شده باشد و خانه مرتب باشد. لباس ها، کیف ها و سایر موانع باید برداشته شوند تا زنبور کارگر کوچک شما بتواند آزادانه پرسه بزند و کار خود را انجام دهد.

فضای مناسب برای شارژر

 پایه شارژ را در محلی صاف و در دسترس قرار دهید، ترجیحاً جایی در محلی که به بیشترین تمیز کردن نیاز دارد تا همیشه بتواند به آن برسد و شارژ شود. و پایه شارژ را تمیز و عاری از گرد و غبار نگه دارید.

برای خانه ای تمییز با جاروبرقی رباتیک، صبور باشید

گاهی اوقات ممکن است به نظر برسد که به ناحیه ای که می خواهید بیشتر تمیز شود ضربه نمی زند، اما فقط استراحت کنید، به آنجا هم می رسد.

قبل از خرید، خانه خود را بشناسید

قبل از خرید یک دوست ربات کوچک، به خانه خود خوب نگاه کنید. تمام گوشه و کنارها را بررسی کنید. از دید ربات به خانه خود فکر کنید. اگر قسمت پایین مبل شما فاصله کمی دارد، به یک ربات نازک‌تر برای رفتن به زیر آن نیاز دارید. آیا گرد و غبار در گوشه اتاق شما جمع می شود؟ اگر چنین است، ممکن است مدلی بخواهید که برای قرار گرفتن در گوشه ها و تمیز کردن آنها طراحی شده باشد. این مدل ها معمولا یک لبه قائم الزاویه دارند. آیا می تواند بین پایه های صندلی قرار بگیرد؟

آیا جاروبرقی رباتیک به مبلمان آسیب می رساند؟
آیا جاروبرقی رباتیک به مبلمان آسیب می رساند؟

خانه شما خیلی بزرگ است؟ پس به یک ربات جاروبرقی با ظرفیت باتری بیشتر احتیاج دارید تا در میانه کار شارژ آن تمام نشود. خانه های کوچکتر با ظرفیت باتری کمتر سازگار خواهند بود. آیا کف شما بیشتر از چوب سخت است یا فرش؟ شما رباتی می خواهید که در نوع متریال کف خانه شما متخصص باشد. برخی برای هر دو خوب هستند، در حالی که برخی دیگر در یکی یا دیگری برتری دارند. پس همانطور که می بینید، دانستن نکاتی از خانه خود، قبل از خرید مفید است.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها