مراقب فرش های پرز بلند و ضخیم باشید

آماده کردن خانه برای ورود جاروبرقی رباتیک یوفی

مهم نیست جاروبرقی رباتیک شما چقدر پیشرفته و هوشمند باشد، خانه شما می تواند خطرات زیادی برای جاروبرقی رباتیکتان داشته باشد، ‌همانطور که جاروبرقی سنتی و معمولی می تواند اشیا درشت را ببلعد، توسط آب آسیب ببیند و … جاروبرقی رباتیک هم می تواند در خانه آسیب ببیند. بنابراین بهتر است خانه خود را برای ورود جاروبرقی رباتیک یوفی خود ایمن نگه دارید تا هزینه اضافی متحمل نشوید.

جاروبرقی رباتیک یوفی ابزار بسیار مفیدی در هر خانه ی امروزی است. آن ها طوری طراحی شده اند که به طور خودکار کف خانه شما را تمیز می کنند، حتی زمانی که در خانه نیستید. اما به هرحال با وجود تمام سنسورهای پیچیده و سیستم‌های نقشه‌ برداری هوشمندربه کار رفته در آن ها حتی پیشرفته‌ ترین دستگاه ها نیز  ممکن است روی فرش‌های ضخیم گیر کنند، سیم ها دور چرخ های آن ها گره بخورند و  در خانه گم شوند. قبل از اینکه یک جاروبرقی رباتیک را  برای تمیزکاری در خانه روشن کنید، می توانید با آماده کردن خانه خود مطمعن باشید که هیچ اتفاقی برای ربات کوچک و دوست داشتنی تان نمی افتد.

جاروبرقی رباتیک یوفی
جاروبرقی رباتیک یوفی

 نکاتی که در ادامه برای آماده کردن خانه برای ورود جاروبرقی بیان خواهیم کرد نکات ساده ای هستند که به ایمن کردن خانه در برابر خطرات احتمالی کمک می کنند،‌ پس نگران نباشید و پس از رعایت کردن نکات زیر هنگام کار کردن جارو برقی تان استراحت کنید و یا کار های دیگرتان را انجام دهید.

به پایه شارژر دستگاه فضای زیادی بدهید

ایستگاه اتصال به شارژر جاروبرقی رباتیک بسیاری از عملکردهای حیاتی دستگاه را انجام می دهد. این پایه باتری  دستگاه را شارژ می کند تا جاروبرقی در سریعترین زمان ممکن آماده تمیز کردن شود. پایه شارژرهمچنین به عنوان یک پایگاه خانگی عمل می کند و یک نقطه شروع برای دستگاه شماست که ربات از آن برای پیدا کردن موقعیت نسبی خود در یک اتاق استفاده می کند. مطمئن شوید که  پایه جاروبرقی رباتیک شما فضای زیادی در اطراف خود دارد. برخی از جدیدترین مدل ها دارای پایه هایی هستند که حتی کیسه های زباله جاروبرقی خود را خالی و جمع می کنند

جاروبرقی رباتیک به پایه شارژمتصل نمی شود
به پایه شارژر دستگاه فضای زیادی بدهید

مکانی را با دقت برای پایه شارژر انتخاب کنید، جایی که پایه شارژٰر را قرار می دهید باید مکانی باشد که فضای کافی برای مانور دادن ربات وجود داشته باشد . مقدار دقیق  فضایی که هر سازنده توصیه می کند ممکن است متفاوت باشد. با این حال،  باید بین یک تا شش متر فوت باز در دو طرف  پایه شارژٰ وجود داشته باشد تا ربات بتواند به راحتی به آن وارد و خارج شود.

به هیچ وجه پایه شارژٰ را در نزدیکی پله ها قرار ندهید، این کار می تواند موجب گیج شدن ربات و پرتاب شدن آن از بالای پله ها شود و یا زیر پا قرار بگیرد و بشکند.

خطرات کوچک را از بین ببرید

اجسام کوچک، سخت و به خصوص نوک تیز خطر تهدید کننده ای برای هر جاروبرقی رباتیک است. مواردی مانند میخ های فلزی، پیچ ها، حتی قطعات پلاستیکی اسباب بازی  می توانند باعث سردردهای بزرگ شوند. آن ها می توانند به اجزای داخلی دستگاه  آسیب برسانند. بنابراین،‌ تا جاییی که می توانید اسباب بازی ها و قطعات ریز را از زمین بردارید.

سیم های نامرتب را مرتب کنید

طبق تجربه، سیم های نامنظم  یکی از مواردی است که برای جاروبرقی های رباتیک دردسرساز بوده اند. چرخ های چرخان و برس های پاک کننده  جاروبرقی های رباتیک اغلب خود را در اطراف این موانعگیر می کنند و سیم ها دور چرخ ها می پیچند. با سازماندهی و ایمن سازی آن ها این خطر را به حداقل برسانید.

مناطقی که می توانند مشکل ساز باشند، اتاق نشیمن،  اتاق کار، و میزهای خواب اتاق خواب هستند.

برای ورود جاروبرقی رباتیک یوفی، مراقب آب باشید

آب و لوازم الکترونیکی  دشمن همیشگی هم هستند و این قطعا در مورد جاروبرقی رباتیک نیز صدق می کند. قطعا شما نمی خواهید ببینید که جاروبرقی رباتیک  شما رطوبت را از کف های مرطوب بمکد و آسیب ببیند. اگر آب وارد بخش های حیاتی مانند سنسورها، مدارها یا موتور الکتریکی شود، ممکن است  جاروبرقی شما آسیب جبران ناپذیری را متحمل شود.

بهتر است جاروبرقی رباتیک تان را از کاسه های آبخوری حیوانات خانگی یا اشیایی که ممکن است حاوی آب باشند مانند گلدان گل و گیاه هایتان دور نگه دارید. اگر ربات شما از ویژگی محدود کردن فضا و تعیین مرز  پشتیبانی می کند، می توانید این کار را با قرار دادن موانع ممنوع به صورت مجازی در برنامه دستگاهتان انجام دهید و قسمت هایی از خانه مثل ابخوری حیوان خانگی، ‌گلدان ها ، حمام و … را برای جاروبرقی رابتیک ممنوع کنید تا خطر آسیب دیدن با آب وجود نداشته باشد.

آماده کردن خانه برای ورود جاروبرقی رباتیک یوفی
آماده کردن خانه برای ورود جاروبرقی رباتیک یوفی

مراقب فرش های پرز بلند و ضخیم باشید

فرش های مخملی و پرز بلند  می توانند برای راه رفتن راحت باشند، اما اغلب به عنوان تله ای برای جاروبرقی رباتیک عمل می کنند. تعداد کمی از  ربات ها می ‌توانند از فرش‌هایی که از الیاف بلند بافته شده‌اند، یا حتی آن هایی که منگوله و ریشه های کلفت  دارند، بدون گیر کردن عبور کنند.

قبل از تمیز کردن  می توانید فرش را در جهت خاب آن دست بکشید، و یا دسته‌های ریشه فرش  را  به داخل فرش ببرید تا احتمال گره خوردن آن‌ ها کمتر شود. یا آن را محدود کنید یا دسترسی جارو برقی ربات خود را به این فرش ها محدود کنید. بسته به نوع و قابلیت های  ربات، می‌توانید آنها را با موانع فیزیکی یا مجازی مسدود کنید. گزینه های دیگر شامل استفاده از نوار مغناطیسی یا لوازم جانبی دیوار مجازی است که ممکن است هر دوی آن ها در جعبه جاروبرقی رباتیک شما  قرار گرفته شده باشند.

برای ورود جاروبرقی رباتیک، یک چراغ روشن بگذارید

برخی از مدل های جاروبرقی رباتیک برای جابجایی به یک حسگر نوری اصلی  نیازمند هستند. این به این  معناست که اگر نور محیط کافی نباشد، در دیدن موانع و حرکت  درست در اتاق‌ها  به مشکل برخواهند خورد.

اکثر جاروبرقی های رباتیک، زمانی که کسی در خانه حضور ندارد خانه را تمیز می کنند. بنابراین اگر می دانید که تا زمان تمیزکاری آن به خانه بر نمی گردید، یک یا دو چراغ را روشن بگذارید تا ربات بتوانند به راحتی مسیرش را پیدا کنید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها