انواع جاروبرقی و کاربرد های آن ها

انواع جاروبرقی و کاربرد های آن ها

وقتی که صحبت از خرید جاروبرقی می شود، مهم است که مناسب ترین جاروبرقی را انتخاب کنید. عوامل زیادی هستند که باید هنگام خرید جاروبرقی در نظر بگیرید. این روز ها انتخاب های زیادی برای شما وجود دارند و ده ها مدل از جاروبرقی ها با کارایی و کاربرد های کاملا متفاوت عرضه می شوند. بنابراین مهم است که شما بتوانید تشخیص دهید که کدام یک از انواع جاروبرقی برای شما مناسب تر است.

هنگام خرید انواع جاروبرقی،‌ جنس سطحی که قرار است جارو را روی آن بکشید مهم است. ‍‍سطح زمین شما ممکن است چوب یا لمینت باشد،  موکت و فرش های کم پرز باشد، و یا کاشی و سرامیک باشد. در ادامه بهترین جاروبرقی برای هر یک از این سطوح را بررسی می کنیم.

انواع جاروبرقی مناسب برای سطوح مختلف

سطوج چوبی

برای سطوح چوبی و یا لمینت شده،  جاروبرقی های ایستاده و رباتیک انتخاب مناسبی هستند.  این جاروبرقی ها به خوبی سطوج چوبی را تحت  پوشش خود قرار می دهند و سطح را از هرگونه الودگی پاک می کنند. البته جاروبرقی رباتیک مناسب تر است، چرا که با وجود قدرت مکش و تمیز کنندگی بالایی که دارد، مستقل عمل می کند و نیازی به کمک شما ندارند.

انواع جاروبرقی مناسب برای سطوح مختلف- سطح چوبی
انواع جاروبرقی مناسب برای سطوح مختلف- سطح چوبی
فرش های کم پرز و موکت

برای فرش هایی با پرز های کم و کوتاه انتخاب های زیادی وجود دارد. شما می توانید از همان جاروبرقی های سنتی قدیمی و یا مدل های ایستاده استفاده کنید و هم می توانید از جاروبرقی رباتیک،‌ جاروشارژي و جاروهای دستی نیز استفاده کرد.

فرش های پرز بلند

برای فرش هایی که پرزبلند هستند، انتخاب ها محدود تر می شوند. شما می توانید از جاروبرقی های ایستاده و مخزن دار استفاده کنید وجاروهای شارژی هم می توانند کمک کننده باشند. شما می توانید از جاروبرقی های رباتیک هم کمک بگیرید،  آن ها تمام قدرت و مکش خود را برای از بین بردن گرد و غبار ها به کار می گیرند.

کاشی

برای کاشی ها، تقریبا تمام جاروبرقی ها قدرت یکسانی دارند. شما می توپانید هر جاروبرقیی که خواستید استفاده کنید.

 چه ویژگی هایی باید هنگام خرید جاروبرقی رغایت کنیم؟

بعد از این که سطوح مختلف خانه،‌ پله ها ،‌ راه پله ها و … را در نظر گرفتید ،  لازم است که درباره این موضوع که شما چه ویژگی هایی از یک جاروبرقی می خواهید  فکز کنید. همانطور که گفتیم جاروبرقی ها انواع مختلفی دارند و ممکن است  هنگام خرید گیج کننده باشد. ما انواع جاروبرقی ها و کاربرد هایشان را برای شما لیست کرده ایم و در ادامه مفصل درباره آن ها توضیح خواهیم داد.

 چه ویژگی هایی باید هنگام خرید جاروبرقی رغایت کنیم؟
چه ویژگی هایی باید هنگام خرید جاروبرقی رغایت کنیم؟

جارو برقی های بدون مخزن و کیسه

این جاروبرقی ها شبیه به همان جاروبرقی های معمولی هستند، ‌اما مخزن و کیسه ندارند و بسیار سبک و قابل حمل هستند. این جاروبرقی ها چون نیازی به تعویض و تخلیه مخزن ندارند،‌برای افراد مبتلا به آلرژي و حساس نسبت به گرد و غبار ها،‌مناسب است.

جاروبرقی های مخصوص حیوانات خانگی

این حجاروبرقی ها دارای برس های مخصوصی هستند که با قدرت موهای آن ها را از روی سطوح جمع اوری کنند و به گونه ای طراحی شده اند که به  راحتی با موهای زیاد حیوانات آسیب نبیند و به تمیزکاری ادامه دهد.

جاروهای شارژی

جاروهای شارژی خودشان دسته بندی های مختلفی دارند،  برخی از آن ها ایستاده هستند و مخزن کوچکی دارند که متصل به دسته جاروبرقی است. جاروهای شارژی مثل مدل های سنتی کیسه و مخزن بزرگ ندارند و با شارژ شدن کار می کنند. مدل های کوچکتر هم وجود دارند که برای جارو زدن بخش  های مثل داخل ماشین،  داخل راه پله ها و … کاربرد دارند. این جاروبرقی های کوچک قدرت مکش بالایی دارند و صدای خیلی کمتری نسبت به جاروبرقی های معمولی دارند. جاروبرقی های دستی و کوچکتر هم وجود دارند که برای تمیز کردن بخش های کوچک مانند میز ، اشپزخانه و … گزینه های خوبی هستند.

جاروبرقی های رباتیک

این مدل جارو برقی ها از مدرن ترین و جدید ترین نوع جارو برقی هستند. آن ها این امکان را به شما می دهند که حتی در حالتی که در خانه حضور ندارید بتوانید آن را تمیز نگه دارید و با استفاده از تلفن همراه خود، بع آن ها وصل شوید. حتی می توانید از راه دور به ربات ها دستور بدهید که تمیز کاری را شروع کند و تمام کند و یا دستور دهید به هر جای دیگری که دوست دارید تمیز شود برود و تمیز کاری را شروع می کنید.

داشتن جاروبرقی رباتیک تجربه ای جالب و دل چسب است. شما می توانید وقت بیشتری را برای خودتان بگذارید و کارهایی نظیر جارو زدن را به ربات جاروبرقی تان بسپارید.

نکات ضروری هنگام استفاده از جاروبرقی ربات
نکات ضروری هنگام استفاده از جاروبرقی ربات

ویژگی های مهم در خرید انواع جاروبرقی

ویٰگی های مهم هنگام خرید جاروبرقی کدام اند؟ باید چه چیزهایی را مد نظر قرار دهیم ؟

اندازه ظرفیت مخزن

طرفیت مخزن دستگاه شما بسیار مهم است،‌ هر چه مخزن بزرگتر باشد، دستگاه شما قوی تر کار می کند و دیر تر به تعویض کیسه نیاز دارید.

تخلیه خودکار

این قابلیت، در جاروبرقی های رباتیک پیشرفته تر دیده می شود. مدل های پیشرفته جاروبرقی های رباتیک  یوفی می توانند خودشان به تنهایی مخزنشان را خالی کنند.

فیلتر هپا

دارا بودن این فیلتر، که در جاروبرقی رباتیک یوفی نیز یافت می شود، برای افرادی که الرژی دارند و یا حیوان خانگی در خانه دارند واجب است. این فیلتر اجازه عبور الودگی را نمی دهد و به افرادی که مشکلات تنفسی دارند، کمک بسیار زیادی می کند و شما لازم نیست هنگام عوض کردن کیسه جاروبرقی خودتان را اذیت کنید.

ویژگی های مهم در خرید انواع جاروبرقی
ویژگی های مهم در خرید انواع جاروبرقی

مدت زمان شارژ شدن و شارژ نگه داشتن دستگاه

جارو های شارژی و رباتیک قیمت ها و ظرفیت های متفاوتی دارند و از نظر مدت زمان شارژ شدن و شارژ نگه داشتن باهم متفاوت هستند. بنابراین سعی  کنید مناسب ترین گزینه  را انتخاب کنید و جارویی را انتخاب کنید که بیشترین زمان ممکن را شارژ نگه می دارد و در کمترین زمان ممکن شارژ می شود.  باتری جارو شارژی ها خیلی مهم هستند .

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها