باتری جاروبرقی رباتیک و محافظت از آن

باتری جاروبرقی رباتیک و محافظت از آن

وقتی نوبت به جاروبرقی رباتیک می رسد، باتری یکی از آسیب پذیرترین و اصلی ترین  قطعات است. اگر باتری آسیب ببیند، عملکرد دستگاه شما به مشکل می خورد. بنابراین باید تلاش کنید تا از باتری جاروبرقی رباتیک، این عضو حیاتی بیشترین بهره را ببرید و به خوبی از آن محافظت کنید.

ممکن است فکر کنید باتری های قابل شارژ موجود در جاروبرقی های رباتیک برای همیشه دوام خواهند آورد. اما در واقع این طور نیست، هر باتری قابل شارژ دارای تعداد محدودی چرخه است یعنی هر باتری به تعداد دفعات محدودی می تواند انرژی خود را تخلیه و شارژ کند. هر بار که یک باتری یک چرخه را طی می کند، مقدار کل انرژی که می تواند ذخیره کند کمی کاهش می یابد. با این حال، ما نکات تست شده زیادی برای افزایش طول عمر جاروبرقی رباتیک شما داریم. اگر نکات زیر را رعایت کنید می توانید باتری جاروبرقی رباتیک تان را سالم نگه دارید و زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

جاروبرقی رباتیک و عملکرد آن
جاروبرقی رباتیک و عملکرد آن

قرار دادن در دمای متوسط

دور نگه داشتن جاروبرقی رباتیک از نور مستقیم خورشید به افزایش عمر باتری آن کمک می کند.

سرما و گرمای شدید هر دو روی باتری ها تاثیر منفی می گذارند. دمای سرد می تواند ظرفیت کل باتری را کاهش دهد و ربات را وادار می کند تا زودتر شارژ شود. تحقیقات نشان داده است که دمای بالا باعث افزایش تخریب بین چرخه های موجود در باتری می شود. به منظور افزایش طول عمر باتری جاروبرقی رباتیک یوفی خود، دستگاه را تا حد امکان در دمای متوسط  نگه دارید.

برس های جاروبرقی رباتیک

تمیزنگه داشتن و تعویض برس ها  فشار کمتری به باتری  آورده و به سلامت آن کمک می کند.

باتری ها با تخلیه و پر کردن انرژی خود تحلیل می روند. اگر جاروبرقی رباتیک  شما به طور موثر کار کند، انرژی کمتری تخلیه می کند و نیاز به شارژ مجدد کمتری دارد.  تمیز نگه ‌داشتن برس‌های ربات در جاروبرقی از گره ‌خوردگی، به جاروبرقی رباتیک کوچک شما کمک می ‌کند تا با بهترین عملکرد ممکن کار کند.

استفاده منظم از جاروبرقی رباتیک

مهم است که از رها کردن  جاروبرقی رباتیک خود با 100٪ یا 0٪ شارژ برای مدت زمان طولانی اجتناب کنید زیرا هر دوی این حالت ها به باتری فشار زیادی وارد می کنند. بهتر است هیچ نوع باتری را با صفر درصد ویا صد درصد شارژ رها نکنید و کنار نگذارید.  برای جلوگیری از این امر، جاروبرقی رباتیک خود را به طور منظم استفاده کنید. انجام این کار باعث می شود که  جارو برقی خودکار شما با شارژ کامل،  در مدت زمان طولانی بدون استفاده نماند. اگر جاروبرقی رباتیک شما قابلیت موانع مجازی را دارد، از آن استفاده کنید. با قابلیت موانع مجازی، می توانید جاروبرقی رباتیک خود را به سمت تمیز کردن مناطق مد نظر خود هدایت کنید و از ورود آن به سایر نقاط  جلوگیری کنید. همچنین این قابلیت به جلوگیری از تخلیه تمام انرژی باتری کمک می کند.

استفاده منظم از جاروبرقی رباتیک
استفاده منظم از جاروبرقی رباتیک

باتری جاروبرقی رباتیک با ظرفیت بیشتر

باتری بزرگتر به این معنی است که شما می توانید تمیز کاری های بیشتری را با چرخه های کمتر انجام دهید. ظرفیت باتری معمولاً با میلی آمپر ساعت اندازه گیری می شود ، هر چه میزان میلی آمپر ساعت باتری جاروبرقی رباتیک شما بیشتر باشد به این معنی است که باتری می تواند انرژی بیشتری ذخیره کند. در نتیجه باتری هایی با ظرفیت بالاتر و قوی تر،‌می توانند برای شما کارآمد تر و در عین حال مقاوم تر باشند.

چگونه باتری جاروبرقی رباتیک خود را تست کنیم؟

نکته مهم : قبل از جدا کردن  باتری جاروبرقی، آن را از منبع  تغذیه آن جدا کنید. قبل از آزمایش باتری، مطمئن شوید که اتصال آن کاملا قطع شده است، چرا که خطر برق گرفتگی و یا آسیب به دستگاه وجود دارد. از دستکش آنتی استاتیک استفاده کنید. اگرفکر می کنید قادر به انجام  این کار نیستید ، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید.

در ادامه مطلب چگونگی آزمایش سلامت باتری را به شما می گوییم:

  • باتری را تا حداکثر ظرفیت خود شارژ کنید (به دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده جاروبرقی خود مراجعه کنید)
  • پس از شارژ کامل باتری، جاروبرقی رباتیک از محصولات یوفی را از شارژر خارج کنید
  • بلافاصله پس از آن، بخش خارجی جاروبرقی را جدا کرده تا به باتری دسترسی پیدا کنید، باتری را جدا کرده و ولتاژ را در پایانه های آن اندازه گیری کنید. ولتاژ باید تقریباً برابر با ولتاژ نوشته شده روی آن باشد.
  • اگر دستگاه ولتاژ نمی دهد و یا ولتاژ خیلی کم دارد، باتری معیوب است و به همین دلیل است که جاروبرقی رباتیک شما دیگرخوب شارژ نمی کند. اگر با این مورد مواجه شدید باید یک باتری جدید برای آن جایگزین کنید.
  • اگرعدد ولتاژ صحیح است، باتری را دوباره در جاروبرقی قرار دهید و درب آن را ببندید. سپس اجازه دهید جاروبرقی رباتیک شما در حالت حداقل توانش کار کند. اگر سریع تر از حالت اتوماتیک معمولی اش تخلیه شود، باتری معیوب است و سپس باید آن را تعویض کنید.
چگونه باتری جاروبرقی رباتیک خود را تست کنیم؟
چگونه باتری جاروبرقی رباتیک خود را تست کنیم؟

چگونه باتری جاروبرقی رباتیک را تعویض کنیم؟

  • ربات را برگردانید تا به قسمت پایینی جاروبرقی دسترسی پیدا کنید.
  • پیچ های محفظه باتری را باز کرده و درپوش را بردارید. (توجه: به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید تا متوجه شوید که آیا باید همه پیچ ها را بردارید یا باتری در یک محفظه مخصوص قرار دارد. در واقع، همیشه لازم نیست کل  پیچ هارا در بیاورید. )
  • باتری اغلب روی قطعات دیگر قرار می گیرد. گیره آن را بردارید تا از جاروبرقی رباتیک جدا شود.
  • باتری جدید را در شکاف قرار دهید و مراقب باشید که آن را درست در جای خود محکم کنید.
  • درب آن را کامل ببندید، سپس ربات را روی پایه شارژ آن جاروبرقی قرار دهید.
  • باتری را کاملا شارژ کنید.

اگر درباره انجام این کار شک دارید و یا نگران هستید می توانید از ویدیوهای آموزشی موجود در اینترنت کمک بگیرید ویا با یک متخصص تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کند.

نظرات کاربران

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها