10 موردی که باید هنگام خرید ربات جاروبرقی برای خانه خود به آن توجه کنید

ویژگی نقشه برداری در جاروبرقی های رباتیک

جاروبرقی ها راه طولانی را طی کرده اند. دیگر مجبور نیستید از حمل یک شیلنگ پلاستیکی غیرقابل انعطاف که به یک مخزن چرخدار و دست و پا چلفتی که به اندازه یک لاک پشت گالاپاگوس متصل است، عذاب بکشید. درواقع حتی نیازی به بلند شدن از مبل هم ندارید. جاروبرقی رباتیک می تواند به شما کمک کند تا گرد و غبار، موهای حیوانات خانگی و سایر زباله ها در خانه خود با کمترین تلاش و با نقشه برداری در جاروبرقی های رباتیک، از بین ببرید.

جاروبرقی کشیدن و نظافت خانه، ‌حوصله سربر و کسل کننده به نظر می رسد و اغلب افراد تمایلی به انجام آن ندارند و به اجبار انجامش می دهند. این روز ها مردم دوست دارند کارهایشان را به سریع ترین حالت ممکن انجام بدهند و انرژي کمتری هم مصرف کنند. جاروبرقی رباتیک یکی از آن ابزار هایی است که زندگی را برای شما راحت تر می کند. در واقع شما می توانید آن را بیشتر به عنوان یک ربات هوشمند ببینید تا جاروبرقی. خیلی کار ها از این دستگاه کوچک بر می آید.

جاروبرقی های رباتیک یوفی در مقیاس کوچک برای تمیز کردن مواد غذایی ریخته شده هستند. آن ها با استفاده از حسگرها در اطراف خانه شما حرکت می کنند تا از برخورد با مبلمان جلوگیری کنند، یا  از نوارهای مغناطیسی که مناطق ممنوعه را مشخص می کنند،‌ استفاده می کنند. بعضی مدل های پیشرفته تر،  قابلیت نقشه کشی دارند که باعث می شود همه جا تمیز شوند که در ادامه با جزئيات بیشتری آن ها را بررسی می کنیم.

جاروبرقی رباتیک یوفی
جاروبرقی رباتیک یوفی

اگر با جاروبرقی‌های رباتیک آشنایی ندارید، احتمالا برایتان سخت است درک کنید که چقدر می توانند در زندگی شما مفید واقع شوند. داشتن یک ابزار تمیز کننده هوشمند که خانه شما را بدون نظارت شما تمیز می کند،  بسیار لذت بخش است. بسیاری از کاربران کنجکاوند که بدانند آیا جاروبرقی رباتیک نقشه خانه ها را ترسیم می کند یا نه. در ادامه این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد.

آیا جاروبرقی رباتیک یوفی نقشه می کشد و خانه شما را یاد می گیرد؟

 بله، برخی مدل‌های جاروبرقی رباتیک، چیدمان و نقشه خانه شما را یاد می‌گیرند و آن را می‌ کشند. این جاروبرقی های رباتیک طرح را از طریق یک نقشه دیجیتال به شما ارائه می دهند. این ویژگی به شما امکان می دهد هر اتاق خانه خود را انتخاب کنید و برچسب بزنید و به جاروبرقی  رباتیک  دستور دهید تا هر اتاق را در هر زمان که خواستید تمیز کند.

با این اوصاف، جاروبرقی رباتیک  شما با چند حسگر و سنسور مختلف،‌ نقشه خانه را به حافظه اش می سپارد. دانستن اطلاعات اولیه مربوط به حسگرها به طور چشمگیری به شما کمک می کند تا حداکثر استفاده را از جاروبرقی رباتیک مورد علاقه خود ببرید.

با پیشرفت تکنولوژي‌ ، پیدا کردن جاروبرقی‌های رباتیک سطح بالاتری که چیدمان خانه شما را یاد می‌گیرند و معمولاً نقشه را از طریق یک برنامه که روی تلفن همراه نصب می شوند  به شما ارائه می‌دهند، تعجب آور نیست. این نقشه دیجیتال به شما امکان می دهد مناطقی را که می خواهید جاروبرقی رباتیکتان به آن  دسترسی داشته باشد و تمیز کند، تعیین کنید.

زمانی که یک جاروبرقی رباتیک چیدمان خانه شما را یاد می گیرد، بیش از چند حسگر درگیر هستند. تعداد زیادی داده جمع آوری و پردازش می شود تا دستگاه به راحتی در خانه شما حرکت کند.

نحوه حرکت جاروبرقی های رباتیک
نحوه حرکت جاروبرقی های رباتیک

چگونگی نقشه برداری در جاروبرقی های رباتیک

یک جاروبرقی  رباتیک ، با حسگرهای مختلفی ارائه می شود که به آن کمک می کند تا محیط اطراف خود را ببیند و احساس کند. با این حال، جاروبرقی‌های رباتیک  پیشرفته‌ تر،  پا را یک قدم فراتر می ‌گذارند و داده‌ها را برای درک بهتر خانه شما جمع‌آوری می‌کنند. مدل های مختلف با فناوری های مختلف برای جمع آوری داده ها ارائه می شوند.

به طور کلی، دو نوع فناوری توسط جاروبرقی های روباتیک برای یادگیری و ترسیم یک محیط استفاده می شود:

  • سیستم نقشه برداری براساس دوربین:

این دستگاه  با استفاده از دوربین ها، نقشه ای از خانه شما ایجاد می کند. تصاویر ترکیب شده با داده های ارائه شده توسط حسگرهای آن به ربات کمک می کند تا طرحی از محیط را ایجاد کند.

  • نقشه برداری براساس تشخیص نور و موقعیت مکانی:

جاروبرقی های رباتیک فاصله بین خود و موانع، از جمله دیوارها را اندازه گیری می کند. داده های ارائه شده توسط طیف سنسورهای آن به ربات کمک می کند تا بتواند پس از چند بار تمیز کردن، نقشه ای از خانه شما بسازد.

جاروبرقی رباتیک با ویژگی های نقشه برداری
جاروبرقی رباتیک با ویژگی های نقشه برداری

مزایای نقشه برداری در جاروبرقی های رباتیک

جاروبرقی های رباتیک نقشه کش چه فوایدی دارند؟ در اینجا سه مورد از مهمترین مزایای جاروبرقی رباتیک با فناوری نقشه برداری آورده شده است:

تمیز کردن کارآمدتر

یکی از رایج ‌ترین انتقادات به جاروبرقی‌های روباتیکی که قابلیت نقشه‌ برداری ندارند این است که اغلب می ‌توانند اتاق‌ها را با الگوهای تصادفی تمیز کنند و زیاد دقیق نیستند، به همین دلیل بیشتر به موانع گیر می کنند. یک ربات جاروبرقی با فناوری نقشه برداری درک می کند که باید به کجا برود و می داند کدام منطقه قبلاً تمیز شده است، بنابراین تمیز کردن کارآمدتر است.

صرفه جویی در مصرف باتری

جاروبرقی رباتیک با فناوری نقشه برداری می تواند در مصرف باتری صرفه جویی کند. برخلاف جاروبرقی ‌های رباتیکی که  فناوری نقشه‌ برداری را ندارند، ربات‌های نقشه‌ کش می‌ دانند که باتری آن در حین تمیز کردن تمام می ‌شود یا خیر. بهترین مدل‌ها این قابلیت را دارند که برای شارژ شدن به داک آن بروند و پس از شارژ کامل ، عملیات تمیزکاری را از جایی که متوقف کردند، ادامه می ‌دهند.

برنامه های وب جاروبرقی های رباتیک و گوشی هوشمند
برنامه های وب جاروبرقی های رباتیک و گوشی هوشمند

راحتی را ترویج می کند

جاروبرقی های رباتیک هوشمند می توانند زندگی شما را به قدری که نمی توانید تصورش را هم  بکنید، آسان تر کنند. برای مثال، ویژگی در دستگاه ها رباتیک وجود دارد که به آن ها این امکان را می دهد که یاد بگیرد  با خانه شما سازگار شود. اگر خرده‌ غذاها ها روی زمین ریخت، می‌توانید به سادگی به آن بگویید که فوراً آن قسمت را تمیز کند. شما می توانید به جارو برقی رباتیکتان به چشم یک خدمتکار شخصی نگاه کنید.

نظرات کاربران

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها