نکاتی که در خرید جاروبرقی رباتیک در نظر بگیرید

نکاتی که در خرید جاروبرقی رباتیک در نظر بگیرید

دهه‌ها پیش، روبات‌ها تنها به‌عنوان تجسمی از خیال‌پردازی‌های ما از زندگی آینده، روی صفحه‌نمایش وجود داشتند. امروزه، روبات‌های هوشمند، وارد تمام جنبه‌های زندگی روزمره ما شده‌اند. داشتن یک ربات نظافتچی در خانه ما به اندازه نگهداری از حیوان خانگی عادی است. این دستگاه‌های هوشمند به ما کمک می‌کنند تا خانه‌هایمان را با کارایی بیشتری تمیز کنیم و از راه‌های گسترده‌تری برای ما سودمند باشند. بنابراین، خرید جاروبرقی رباتیک هوشمند توسط بسیاری از صاحبان خانه به عنوان یک سرمایه گذاری ارزشمند تلقی می شود.

خرید جاروبرقی رباتیک یوفی

به طور همزمان، توسعه دهندگان نیز این دستگاه ها را هوشمندتر و قدرتمندتر کرده اند. امروزه، جاروبرقی های رباتیک دارای ویژگی‌های تمیزکننده پیشرفته‌تری هستند که آنها را فراتر فقط از یک تمیزکننده‌ روباتیک می‌سازد. برخی از آنها با ویژگی های هیبریدی طراحی شده اند که به آنها اجازه می دهد همزمان جارو و تی کنند. برخی از آنها مجهز به حالت‌های تمیزکننده هستند که به طور خاص برای انواع مختلف محیط‌های کاری طراحی شده‌اند.

خرید جاروبرقی رباتیک
خرید جاروبرقی رباتیک

مطمئن نیستید که کدام جاروبرقی برای شما مناسب است؟ جاروبرقی های رباتیک ماشین های هوشمندی هستند که با فشار دادن یک دکمه، کار تمیز کردن را انجام می دهند. آنها برای افرادی که به سختی وقت خود را برای جارو کردن و تمیز کردن اختصاص می دهند مفید هستند. با این حال، در سال‌های اخیر، جاروبرقی‌های رباتیک در عملکردهایی مانند پاک کردن، تخلیه خودکار، کمک صوتی هوش مصنوعی و غیره، پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. چشمان آنها پر از انواع جاروبرقی رباتیک با ویژگی های مختلف است. در اینجا ما به شما کمک می کنیم تا نکاتی که در خرید جاروبرقی رباتیک در نظر بگیرید را بدانید.

محصولات جاروبرقی رباتیک یوفی برای آسان‌تر کردن کارهای نظافتی طراحی شده‌اند، اما کاملاً توانمندتر از آن هستند. به عنوان مثال، ما می دانیم که حیوانات خانگی ما چقدر دوست دارند با این وسایل هوشمند بازی کنند. نگه داشتن جاروبرقی ربات هوشمند در خانه شما می تواند اولین قدم برای یک خانه هوشمند مدرن باشد.

برقراری ارتباط حیوانات خانگی با جاروبرقی های رباتیک

ویژگی های مهم

تشخیص پله ها

این ویژگی که در حال حاضر تقریباً در همه مدل‌ها استاندارد است، به ربات کمک می‌کند تا تشخیص دهد که به یک طاقچه یا پله رسیده است تا بتواند عقب‌نشینی کند و از سقوط و آسیب‌دیدن جلوگیری کند.

موانع مجازی

لوازم جانبی برای ایجاد یک مانع نامرئی برای مسدود کردن درهای باز یا سایر مناطقی که نمی خواهید ربات وارد آن شود. بسیاری از جاروبرقی‌های رباتیک دیوار مجازی را با استفاده از یک برنامه مشخص می‌کنند، اما برخی از برج‌های مادون قرمز برای تعریف موانع استفاده می‌کنند.

نحوه راه اندازی موانع مجازی برای جاروبرقی رباتیک
موانع مجازی برای جاروبرقی رباتیک برای کمک به جاروبرقی رباتیک طراحی شده‌اند که یک اتاق را از اتاق بعدی تشخیص می‌دهند و از ورود ربات به مناطقی که نمی‌خواهید برود و برخورد با وسایلی که نمی‌خواهید لمس کند، جلوگیری می‌کنند.

زمان های قابل برنامه ریزی

این عملکرد مفید به شما این امکان را می دهد که زمان هایی از روز یا هفته را برای اجرای ربات تنظیم کنید – برای مثال، می توانید آن را طوری تنظیم کنید که فقط زمانی که خارج از خانه هستید کار کند.

اتصال خودکار در خرید جاروبرقی رباتیک

وقتی شارژ باتری کم است، جاروبرقی ربات راه خود را به شارژر بازمی‌یابد و به طور خودکار متصل می‌شود.

زمان اجرا

عمر باتری مهم است، به خصوص اگر فضای بزرگی برای تمیز کردن دارید. شما باید یک جاروبرقی رباتیک داشته باشید که قبل از بازگشت به ایستگاه شارژ، برای مدت طولانی خانه شما را تمیز کند. در حالی که ما شاهد بهبود عمر باتری هستیم، متوجه برخی از مدل‌ها شده‌ایم که بعد از اینکه موتور واقعاً «تمیز کردن» را متوقف کرد، به خوبی کار می‌کنند. اساساً این جاروبرقی ها حالت تمیز کردن و بازگشت به حالت ایستگاه شارژ دارند. در این موارد، زمان کار را اندازه می‌گیریم تا زمانی که موتور از کار بیفتد (یعنی تمیز کردن متوقف شود).

تعمیر و نگهداری از نکات خرید جاروبرقی رباتیک
تعمیر و نگهداری از نکات خرید جاروبرقی رباتیک

سطح صدا

جاروبرقی‌های رباتیک معمولاً ساکت‌تر از جاروبرقی‌های استاندارد هستند، اما برخی از آن‌ها صدای سوت آزاردهنده‌ای دارند و برخی دیگر صدای آسیاب مکانیکی تولید می‌کنند.

اگر ربات عمدتاً در حالی که بیرون از خانه هستید کار کند، ممکن است اهمیت کمتری داشته باشد، اما این صداها ممکن است به اندازه ای بلند باشند که همسایه ها را آزار دهند یا حیوانات خانگی را بترسانند.

عملکرد پاک کردن لکه ها

برخی از جاروبرقی‌های روباتیک عملکرد پاک‌کنی نیز دارند، اما این جاروبرقی‌ها فقط برای لکه‌های کوچک مناسب هستند. معمولاً، این شامل قرار دادن مقدار کمی آب در یک مخزن است که یک پد میکروفیبر متصل به پایه جاروبرقی را مرطوب می کند.

عملکرد خود تخلیه در خرید جاروبرقی رباتیک

ما شاهد ربات‌های پیشرفته‌تر با واحد دفع خودکار آلودگی در پایه شارژ هستیم. هنگامی که ربات دوباره شارژ می شود، سطل گرد و غبار خالی می شود که شما را از خالی کردن مداوم سطل گرد و غبار کوچک نجات می دهد.

جاروبرقی های رباتیک و گوشی هوشمند

همه جاروبرقی‌های رباتیک به جز ابتدایی‌ترین جاروبرقی‌ها قابلیت خانه هوشمند را دارند. آنها به روتر بی سیم شما متصل می شوند و با یک برنامه اختصاصی کار می کنند تا به شما کمک کند برنامه تمیز کردن خود را کنترل کنید. در حالی که عملکرد بسته به پیچیدگی ربات متفاوت است، همه آنها باید توانایی اولیه را داشته باشند تا ماشین ها را روشن و خاموش کنند یا چرخه را متوقف کنند و زمان و فرکانس تمیز کردن دلخواه شما را برنامه ریزی کنند.

اپلیکیشن مخصوص در خرید جاروبرقی رباتیک
اپلیکیشن مخصوص در خرید جاروبرقی رباتیک

سایر عملکردها ممکن است شامل نقشه محل تمیز کردن ربات، ثبت گزارش/تاریخچه تمیز کردن، تمیز کردن دستی، تمیز کردن نقطه، وضعیت باتری یا اعلان‌هایی باشد که ربات کار خود را انجام داده است.

توانایی اولیه برای روشن و خاموش کردن دستی جاروبرقی رباتیک و انجام تنظیمات اولیه در واحد یا از طریق کنترل از راه دور هنوز مفید است. با این حال، بیشتر و بیشتر جاروبرقی‌های روباتیک فاقد این قابلیت اولیه هستند، با اتکای کامل به اتصال Wi-Fi و کار کردن جاروبرقی از طریق یک برنامه مرتبط در تلفن شما.

برای استفاده بیشتر از همه ویژگی ها و عملکردها، باید با برنامه آشنا شوید. پیمایش برخی از برنامه‌ها راحت‌تر از سایرین است، و به خاطر داشته باشید که اگر با مشکلات اتصال به اینترنت مواجه شدید، می‌تواند قابلیت‌های خلاء را محدود کرده و سهولت استفاده را خسته‌کننده کند.

سیستم تصویربرداری جاروبرقی رباتیک

ما شاهد برخی از جاروبرقی‌های پیشرفته روباتی بوده‌ایم که حتی به عنوان دوربین امنیتی نیز عمل می‌کنند. در ارتباط با یک برنامه، می توانید وارد شوید و خانه خود را از راه دور کنترل کنید.

تست امنیت داده ها و حفظ حریم خصوصی 
تست امنیت داده ها و حفظ حریم خصوصی

کنترل از راه دور

برخی از مدل ها هنوز با یک کنترل از راه دور فیزیکی برای تغییر تنظیمات یا هدایت جاروبرقی در اطراف اتاق عرضه می شوند، اما این روزها بسیاری از آنها فقط از برنامه ها استفاده می کنند.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها