آیا جاروبرقی رباتیک به مبلمان آسیب می رساند؟

آیا جاروبرقی رباتیک به مبلمان آسیب می رساند؟

جاروبرقی های رباتیک می توانند زندگی شما را تغییر دهند و با تلاش اندک یا حتی بدون تلاش شما، خانه شما را تمیزتر از همیشه نگه می دارند. تنها چیزی که برای تمیزی روزانه خانه خود نیاز دارید یک جاروبرقی رباتیک است که کف های شما را همیشه تمیز نگه دارد. برای این کار نیازی به تلاش ندارید، فقط باید جاروبرقی رباتیک را روشن کنید و منتظر بمانید تا تمیز کردن تمام شود. با این حال، ربات جاروبرقی ممکن است معایبی داشته باشد و آن آسیب به مبلمان است. با این حال، گاهی اوقات جاروبرقی رباتیک می تواند دارای معایبی باشد، از جمله آسیب احتمالی به مبلمان شما. آیا جاروبرقی رباتیک به مبلمان خانه شما آسیب می زساند؟ جاروبرقی رباتیک می تواند با برخورد مکرر به مبلمان و ایجاد فرورفتگی یا خراش، از بین بردن رنگ مبلمان با برس جارو، گیر کردن زیر مبلمان و غیره به مبلمان آسیب برساند.

اما لازم نیست از راحتی جاروبرقی رباتیک چشم پوشی کنید تا مبلمان خود را از آسیب در امان نگه دارید. می توانید با دانستن این که چگونه جاروبرقی رباتیک می تواند به مبلمان شما آسیب برساند و چه کارهای خاصی می توانید برای جلوگیری از آن انجام دهید، از تمیزی خانه خود به وسیله جاروبرقی رباتیک، لذت ببرید

جاروبرقی رباتیک و مبلمان
جاروبرقی رباتیک و مبلمان

چرا جاروبرقی ربات ممکن است به مبلمان آسیب برساند؟

جاروبرقی رباتی می تواند به مبلمان برخورد کند

جاروبرقی های مختلف رباتیک به روش های مختلفی برای حرکت در خانه شما کار می کنند که برای آگاهی کامل از ناوبری جاروبرقی رباتیک می توانید وبلاگ مرتبط را مطالعه کنید. مدل‌های قدیمی تر جاروبرقی رباتیک ممکن است با شارژ کردن در یک جهت در یک فضا حرکت کنند تا زمانی که به چیزی برخورد کنند، در این مرحله آنها به اطراف می‌چرخند و راه دیگری را می‌روند. این نوع جاروبرقی های رباتیک می توانند به مبلمان، به خصوص چوب نرم تر یا اثاثه یا لوازم داخلی ظریف آسیب بزنند. آنها باید هر بار به مبلمان شما برخورد کنند تا بفهمند کجاست و ضربه های مداوم می تواند باعث آسیب شود.

جاروبرقی ربات می تواند با برس خود به مبلمان آسیب برساند

برخی از جاروبرقی‌های رباتیک دارای یک برس هستند که در جلوی جاروبرقی قرار دارد که برای آزاد کردن زباله‌ها به اطراف می‌چرخد تا جمع‌آوری آن برای جاروبرقی آسان‌تر شود. در برخی از مدل ها این برس بسیار سریع و با نیروی زیاد می چرخد و می تواند به مبلمان شما آسیب وارد کند.

با جاروبرقی‌هایی که به سادگی با برخورد به اشیا حرکت می‌کنند تا بفهمند کجا هستند، ضربه دائمی برس می‌تواند رنگ یا لاک را از بین ببرد. با گذشت زمان، ممکن است متوجه شوید که مبلمان شما دارای یک نقطه ساییدگی قابل توجه در سطحی است که در مسیر جاروبرقی رباتیک به مبلمان بوده، است.

چرا جاروبرقی ربات ممکن است به مبلمان آسیب برساند؟
چرا جاروبرقی ربات ممکن است به مبلمان آسیب برساند؟

جاروبرقی های رباتی می توانند زیر مبلمان گیر کنند

اگر جاروبرقی رباتیک فقط آنچه را که در جلوی آنها قرار دارد حس کند و نتواند تشخیص دهد که چه زمانی ارتفاع مبلمان خیلی پایین است و نمی تواند جا شود، ممکن است در زیر مبلمان گیر کند. وقتی این اتفاق می‌افتد، قسمت بالایی جاروبرقی رباتیک می‌تواند به قسمت پایین مبلمان ساییده شود و به طور بالقوه باعث آسیب به زیر آن شود.

چگونه از مبلمان خود محافظت کنید

جاروبرقی رباتیک با نقشه برداری لیزری انتخاب کنید

برخی از جاروبرقی های رباتیک جدیدتر، می توانند با استفاده از لیزر، خانه شما را به طور کامل نقشه برداری کنند. این نقشه برداری لیزری به این معنی است که برای تشخیص مکان خود نیازی به برخورد با مبلمان نیست.

این فناوری می تواند از آسیب جاروبرقی رباتیک به مبلمان شما جلوگیری کند در حالی که خانه شما را به طور کامل تمیز می کند. از آنجایی که به طور مداوم در حال نقشه برداری خانه شما هستند، مهم نیست که مبلمان را جابجا می کنید یا مبلمان جدید تهیه می کنید. آنها به کمک سیستم تصویربرداری جاروبرقی رباتیک، محل قرارگیری مبلمان را شناسایی می کنند و به طور فعال از آن اجتناب می کنند.

جاروبرقی رباتیک با ویژگی های نقشه برداری
جاروبرقی رباتیک با ویژگی های نقشه برداری

جاروبرقی رباتیک با برس جانبی کم سرعت انتخاب کنید

جاروبرقی رباتی که از نقشه برداری لیزری استفاده می کند، به مبلمان شما برخورد نمی کند که همین امر می تواند از آسیبی که برس می تواند وارد کند جلوگیری کند. با این حال، برای اطمینان بیشتر از اینکه برس مبلمان شما را ساییده نمی کند، جاروبرقی رباتیک خود را از محصولات یوفی انتخاب کنید.

این محصلات، نه تنها به صورت دیجیتالی فضای شما را برای جلوگیری از برخورد با مبلمان نقشه برداری می کنند، بلکه دارای یک برس نصب شده در کناره نیز می باشد. حتی اگر جاروبرقی به مبلمان برخورد کند، احتمال تماس این برس کناری بسیار کمتر است. این بدان معناست که دیگر نگران رنگ یا لاک مبلمان خود نخواهید بود.

از موانع مجازی استفاده کنید

جاروبرقی رباتیک یوفی که به موانع مجازی مجهز است، می‌تواند به شما این امکان را بدهد که به آن بگویید که نمی‌خواهید به کدام مبلمان نزدیک شود. شما همچنین می توانید از موانع مجازی برای جاروبرقی رباتیک خود بهره ببرید. به این ترتیب، حتی اگر جاروبرقی رباتیک به کمک حسگرهای خود نمی تواند ارتفاع مبلمان تشخیص دهد، این ویژگی می تواند جاروبرقی رباتیک شما را از گیرکردن زیر مبلمان و ایجاد آسیب جلوگیری کند.

نحوه راه اندازی موانع مجازی برای جاروبرقی رباتیک
موانع مجازی برای جاروبرقی رباتیک برای کمک به جاروبرقی رباتیک طراحی شده‌اند که یک اتاق را از اتاق بعدی تشخیص می‌دهند و از ورود ربات به مناطقی که نمی‌خواهید برود و برخورد با وسایلی که نمی‌خواهید لمس کند، جلوگیری می‌کنند.

جارو برقی رباتیک ممکن است یک یا دو بار قبل از اینکه متوجه شوید باید از کدام مبلمان اجتناب کنید، گیر کند، اما به محض اینکه مانع مجازی را به کمک تنظیم کنید، دیگر لازم نیست نگران آن باشید. موانع مجازی بسیار دقیق به این معنی است که شما هنوز هم می توانید کف را تا لبه مبلمان تمیز کنید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها