نحوه راه اندازی موانع مجازی برای جاروبرقی رباتیک

نحوه راه اندازی موانع مجازی برای جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی های رباتیک مجهز به حسگرهایی هستند که به آنها اجازه می دهد بدون افتادن از پله ها یا برخورد به مبلمان حرکت کنند. چه یک جاروبرقی رباتیک دارای حسگرهای مادون قرمز، فتوسل یا پیزوالکتریک باشد، سیستم ناوبری هر روبات دارای محدودیت هایی است. گاهی اوقات، حسگر های جاروبرقی‌های رباتیک قادر به دیدن اشیاء نیستند، یا ممکن است یک آیتم خیلی تیره یا براق باشد که ربات نتواند آن را به دقت پردازش کند. اغلب، سنسورها با گرد و غبار پوشانده می‌شوند که میزان اجتناب از اشیا را در ناوبری جاروبرقی های رباتیک کاهش می‌دهد. موانع مجازی برای جاروبرقی رباتیک برای کمک به جاروبرقی رباتیک طراحی شده‌اند که یک اتاق را از اتاق بعدی تشخیص می‌دهند و از ورود ربات به مناطقی که نمی‌خواهید برود و برخورد با وسایلی که نمی‌خواهید لمس کند، جلوگیری می‌کنند.

مزایای موانع مجازی برای جاروبرقی رباتیک

موانع دیوار مجازی و نوارهای مغناطیسی فرآیند کنترل جاروبرقی روباتیک را ساده می کنند. اولاً، این موانع به شما کنترل بیشتری بر روی مسیر حرکت جاروبرقی رباتیک می‌دهد، بنابراین وقتی در دفتر خانه خود در حال کار هستید یا فرزندانتان خواب هستند، مزاحم شما نشوند. این موانع همچنین از اقلام ارزشمند محافظت می کنند. اگر یک مرز مجازی از آن محافظت کند، خطری وجود ندارد که ربات به وسایل شما آسیب بزند. موانع مجازی نیز در زمان شما صرفه جویی می کند. عمل سریع قرار دادن مرزهای مجازی برای جاروبرقی رباتیک به معنای زمان کمتری برای آماده سازی اتاق برای شماست. از آنجایی که یک مرز می تواند ربات را از مناطق خاصی دور نگه دارد، انرژی باتری ربات برای جاروبرقی اتاق هایی که از قبل تمیز هستند تلف نمی شود.

مزایای موانع مجازی برای جاروبرقی رباتیک
مزایای موانع مجازی برای جاروبرقی رباتیک

دیوار مجازی چیست؟

بیشتر موانع مجازی به یک شکل ظاهر شده و عمل می کنند. دیوارهای مجازی از فناوری مادون قرمز برای کمک به جاروبرقی روباتیک در جهت یابی استفاده می کنند. آنها یک پرتو مادون قرمز نامرئی را که حداقل چندین فوت طول دارد و در مرکز آن گسترده تر می شود، پرتاب می کنند. به محض اینکه ربات پرتو را تشخیص دهد و به آن نزدیک شود، جاروبرقی رباتیک تغییر جهت می دهد.

برخی از موانع دیوار مجازی بیش از یک هدف دارند. علاوه بر ایجاد یک دیوار مسدود کننده ربات، موانع مجازی دو حالته نیز ممکن است به عنوان یک فانوس دریایی عمل کنند و آن را به یک اتاق هدایت کنند. هنگامی که ربات کار جاروبرقی آن اتاق را تمام کرد، مانع دو حالته آن را به اتاق بعدی هدایت می کند. با استفاده از یک مانع مجازی از نوع فانوس دریایی، ربات در کل خانه شما نمی چرخد و عملکرد آن را کارآمدتر می کند.

سایر موانع مجازی دو حالته دارای ویژگی فانوس دریایی نیستند. در عوض، این موانع یک حالت دیواری و یک حالت هاله را ارائه می دهند. در حالت هاله، مانع یک حلقه مادون قرمز در اطراف خود ایجاد می کند. ربات هر وسیله ای را که در داخل حلقه قرار دارد لمس نمی کند زیرا نمی تواند از پرتو عبور کند.

دیوار مجازی چیست؟
دیوار مجازی چیست؟

نوار مغناطیسی چیست؟

نوارهای مغناطیسی یا نشانگرهای مرزی ابزار دیگری است که برخی از سازندگان برای کنترل ناوبری جاروبرقی روباتیک ارائه می دهند. بر خلاف دیوارهای مجازی، مانعی که از یک نوار مغناطیسی ایجاد می کنید قابل مشاهده است. حسگرهای ویژه روی ربات برای تشخیص وجود نوار مغناطیسی در مسیر ربات طراحی شده‌اند و روبات‌ها مانند دیوارهای مجازی از آن اجتناب می‌کنند.

این نوار مشکی ضخیم و پهن است و به صورت رول فشرده عرضه می شود. هنگامی که باز می شود، نوار طول زیادی دارد، اما می توانید نوار را با برش به اندازه دلخواه خود کوتاه کنید. بنابراین، می توانید یک حاشیه خط مستقیم، یک هاله یا هر پیکربندی که به ذهنتان می رسد ایجاد کنید.

مزایای دیوارهای مجازی

با استفاده از دیوار مجازی، مزایای خاصی به دست می آورید. این جعبه‌های کوچک قابل حمل بوده و جاگیر نیستند. مانعی که ایجاد می کنند دیده نمی شود، به این معنی که هیچ درگیری دکوری وجود ندارد که ظاهر خانه شما را تغییر دهد. تا آنجا که راه‌اندازی پیش می‌رود، فرآیند در مقایسه با نوارهای مرزی مغناطیسی آسان‌تر و سریع‌تر است و می‌توانید دیوار مجازی را در هر کجا و در هر زمان حرکت دهید.

مزایای نوارهای مرزی مغناطیسی

اگرچه نوارهای مغناطیسی گزینه ای با تکنولوژی پایین تر هستند، اما مزایای منحصر به فردی دارند. با یک نوار مغناطیسی، می توانید نوار را به هر طولی کوتاه کنید. از طرف دیگر، می‌توانید چندین نوار قرار دهید تا مانع طولانی‌تر از دسترسی دیوار مجازی شود. از آنجایی که نوارهای مغناطیسی به کف می‌چسبند، هیچ خطری برای افتادن، خراب شدن یا ضربه خوردن آنها وجود ندارد.

مزایای نوارهای مرزی مغناطیسی
مزایای نوارهای مرزی مغناطیسی

محدودیت های دیوار مجازی

دیوارهای مجازی برای کار کردن به باتری نیاز دارند. بنابراین، در دراز مدت باید برای باتری های جایگزین هزینه کنید. اگر باتری کم باشد، ممکن است با کاهش عملکرد مواجه شوید. در حالی که مقرون به صرفه است، هزینه یک دیوار مجازی تنها از یک رول نوار مغناطیسی بیشتر است. اگر می‌خواهید یک دیوار مجازی را فعال کنید، باید به صورت فیزیکی این کار را انجام دهید – اگر فراموش کردید که قبل از بیرون رفتن از در، آن را روشن کنید، شانسی ندارید.

محدودیت های نوارهای مرزی مغناطیسی

بزرگترین محدودیت یک نوار مغناطیسی این است، نمی توانید دوباره از آن استفاده کنید. سطح زیرین نوار با یک چسب پوشانده شده است که وقتی نوار را از روی زمین می کشید چسبندگی خود را از دست می دهد. این همچنین به این معنی است که پس از استفاده از نوار، باید رول دیگری بخرید. گاهی اوقات، انتهای یک نوار ممکن است خم شود و مجبور شوید آنها را با نوار چسب یا مبلمان سنگین محکم کنید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها