جاروبرقی رباتیک و نوزاد شما

جاروبرقی رباتیک و نوزاد شما

اگر فرزندتان از پخش کردن خوراکی ها، مانند پرتاب کردن دانه‌های ذرت یا چیزهای دیگر روی زمین لذت می‌برد، جاروبرقی رباتیک می‌تواند خریدی عالی برای عدم ایجاد نگرانی و استرس زندگی شما باشد. در واقع، جاروکردن منظم فواید زیادی برای سلامتی دارد زیرا به حفظ حداکثر تمیزی و طراوت فضای داخلی منزل شما کمک می کند. با این حال، اگر جاروبرقی رباتیک و نوزاد در خانه دارید، باید اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از آسیب کودکتان به کار ببرید. زیرا به هر حال، زندگی در خانه ای امن برای کودکان هائز اهمیت است. پس، دقیقاً اقدامات احتیاطی ایمنی که باید در خانه خود هنگام استفاده از جاروبرقی رباتیک یوفی اعمال کنید چیست؟

ایستگاه شارژ را دور از دید و دسترس کودکان خود قرار دهید

ایستگاه شارژ جاروبرقی رباتیک باید در مکانی قابل دسترس قرار داده شود تا دستگاه به راحتی بتواند پس از اتمام جاروبرقی یا نیاز به شارژ مجدد، برگردد. با این حال، اگر کودک نوپایی در خانه دارید، ممکن است گرفتن دستانش روی ایستگاه شارژ، به خصوص اگر کودک شروع به چهاردست و پا رفتن و یا حرکت کرده باشد، خطرناک باشد.

از آنجایی که این یک دستگاه الکترونیکی است، طبق دستورالعمل جاروبرقی رباتیک یوفی، دستکاری در آن می تواند منجر به برق گرفتگی شود. کودکان از گذاشتن وسایل در دهان یا گرفتن آنها با دستان خود لذت می برند، اما این امر باعث خطر جدی برای سلامتی می شود.

از این رو، والدین باید اطمینان حاصل کنند که ایستگاه دور از دید و دسترس فرزندانشان باشد. مطمئن شوید که دور از دسترس کودک شما است. ممکن است مجبور شوید جاروبرقی رباتیک خود را به صورت فیزیکی بلند کنید و آن را روی ایستگاه شارژ قرار دهید، که به نوعی ناخوشایند است، اما ایده بسیار عاقلانه تری برای جلوگیری از بروز اتفاقات ناگوار با نوزادتان خواهد بود.

ایستگاه شارژ را دور از دید و دسترس کودکان خود قرار دهید
ایستگاه شارژ را دور از دید و دسترس کودکان خود قرار دهید

جاروبرقی رباتیک و دستان خیس نوزاد شما

در اینجا پیشنهاد دیگری وجود دارد که ممکن است بدیهی به نظر برسد. با این وجود، اگر کودکی داشته باشید که با اطمینان در خانه درحال بازیگوشی و راه رفتن است ، نظارت بر آن دشوارتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. طبق دستورالعمل جاروبرقی های رباتیک، هرگز نباید با مایعی در تماس باشد، زیرا باعث شوک الکتریکی می شود.

اگر کودک اخیراً دست‌های خود را تمیز کرده است، یا آب می‌نوشد یا در اطرافش نوشیدنی و آب وجود دارد، جاروبرقی رباتیک ممکن است خیس شود و خطر شوک الکتریکی را به همراه داشته باشد. در صورت وجود مایعات یا دست های مرطوب، جاروبرقی رباتیک را از کودک دور نگه دارید. در واقع، کودک شما هرگز نباید جاروبرقی را لمس کند، بنابراین در هر شرایطی آن را از محدوده کودک خود دور نگه دارید.

به کودکتان اجازه ندهید تا روی جاروبرقی روبات سوار شود

اگرچه ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما چندین ویدیوی معروف از والدین وجود دارد که به فرزندان خود اجازه می‌دهند بالای جاروبرقی های رباتیک سوار شوند. با این حال، کتابچه راهنمای کاربر به صراحت بیان می‌کند که هیچ چیز، از جمله بچه، حیوان یا جزء غیرزنده، نباید روی جاروبرقی شما قرار گیرد، به خصوص زمانی که در حالت تمیز کردن است.

اگرچه این ربات‌ها سریع نیستند، اما مستعد برخورد با اجسامی مانند دیوارها و گوشه‌های تیز هستند. این نه تنها کودک نوپای شما را در معرض خطر لیز خوردن و آسیب دیدن سر یا سایر قسمت‌های بدنش قرار می‌دهد، بلکه او را در معرض خطر خراشیدگی یا کبودی قرار می‌دهد، زیرا جاروبرقی همچنان به جاروکردن خود ادامه می‌دهد.

اگر چه ممکن است برای مادران و پدران تماشای سوار شدن فرزندانشان سرگرم کننده باشد، اما ممکن است برای کودکان نوپا که نمی دانند چه اتفاقی می افتد، زیرا توانایی و درک کاملی برای کنترل واکنش های خود ندارند، ممکن است یک فعالیت ترسناک باشد.

به کودکتان اجازه ندهید تا روی جاروبرقی روبات سوار شود
به کودکتان اجازه ندهید تا روی جاروبرقی روبات سوار شود

قبل از اینکه جاروبرقی رباتیک را فعال کنید ابتدا اسباب بازی های کودکتان را تمیز کنید

جاروبرقی روباتیک، هر چیز کوچکی از جمله اسباب‌بازی‌ها را جارو میکند. اگرچه نوزاد شما نباید در ابتدا اسباب‌بازی‌های کوچک داشته باشد زیرا ممکن است در معرض خفگی قرار بگیرند، اما هر چیزی که کوچک باشد می‌تواند توسط جاروبرقی کشیده و باعث گرفتگی آن شود.

اگر کودک یا کودک نوپا شما در همان فضای کار جاروبرقی رباتیک قرار دارد، ممکن است ببیند اسباب بازی مورد علاقه خود توسط دستگاه جارو می شود و سعی می کند آن را بردارد، که می تواند به کودک شما و همچنین دستگاه آسیب برساند، به ویژه اگر انگشت او به دام افتاده یا گیر کند.

نکات ضروری هنگام استفاده از جاروبرقی ربات

  • هنگام تمیز کردن یا انجام تعمیرات، اطمینان حاصل کنید که جاروبرقی ربات از پریز جدا شده است.
  • هنگام جدا کردن سیم شارژر از دیوار، همیشه دوشاخه را بگیرید و هرگز آن را با سیم نکشید.
  • اطمینان حاصل کنید که تمام تنظیمات توسط کارشناسان واجد شرایط انجام می شود.
  • اگر جاروبرقی یا شارژر رباتیک به هر شکلی خراب شد، استفاده از آن را متوقف کنید.
  • جاروبرقی و شارژر ربات خود را دائماً از رطوبت و سایر مایعات دور نگه دارید و از استفاده از آنها در شرایط مرطوب خودداری کنید.
  • هیچ خاکستر داغ یا باقی مانده سیگار نباید توسط جاروبرقی ربات شما مکیده شود.
  • ربات جاروبرقی، دستگاه شارژ و باتری های خود را در یک اتاق بسیار گرم یا یک فضای انباری قرار ندهید.
  • اگر شمع ها یا چراغ های میز روی زمین هستند، از جاروبرقی استفاده نکنید. سیم ها را از مسیر جاروبرقی دور نگه دارید.
نکات ضروری هنگام استفاده از جاروبرقی ربات
نکات ضروری هنگام استفاده از جاروبرقی ربات

همیشه ایمن بودن بهتر از متاسف بودن است

در حالی که جاروبرقی رباتیک وسیله ای پرهزینه است، اما ممکن است برای خانواده هایی که مجبور به تمیز کردن مکرر هستند، خرید مفیدی باشد. با این حال، همانطور که قبلاً گفته شد، بسیار مهم است که اقدامات احتیاطی را برای محافظت از خود و نوزادانتان به کار بگیرید.

جاروبرقی رباتیک می تواند خطرناک باشد، به ویژه برای کودکان نوپا و کودکان فعال، به دلیل احتمال شوک الکتریکی و ضربه زدن به وسایل. با این حال، جلوگیری از آسیب و کاهش خطرات مرتبط با این جاروبرقی رباتیک با تکمیل اقدامات ایمنی ذکر شده کاملاً امکان پذیر است. فقط به یاد داشته باشید که پس از خرید، همیشه اطمینان حاصل کنید که اقدامات احتیاطی را به کار می‌گیرید تا فرزندانتان آسیب نبینند.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها