جاروبرقی های رباتیک و گوشی هوشمند

جاروبرقی های رباتیک و گوشی هوشمند

جاروبرقی های رباتیک متخصص مراقبت از فرش و کف خانه شما هستند. اما برای سفارش آنها و دسترسی به ویژگی ها، به برنامه هوشمند جاروبرقی رباتیک متصل می شوند و بنابراین باید به یک تلفن هوشمند متصل شوند. جاروبرقی های رباتیک یوفی که به دلیل استقلال و کاربردشان مورد قدردانی واقع می شود، از نظر تعمیر و نگهداری و پاکیزگی کف خانه در اوج پیشرفت تکنولوژی هستند. به لطف دوربین ها، فاصله یاب های لیزری یا انواع حسگرها، آنها می توانند مسیر خود را در اطراف خانه ما پیدا کنند و تمام یا بخشی از یک سطح را پوشش دهند. تولیدکنندگان همگی اپلیکیشنی را ارائه می دهند که از طریق آن می توان ساعت های جاروکشیدن را برنامه ریزی کرد و تنظیمات پیشرفته را ثبت کرد. برای داشتن آن، کاربر باید جاروبرقی های رباتیک و گوشی هوشمند را به وای فای متصل کرده و از طریق تلفن هوشمند خود به جاروبرقی رباتیک متصل شود. اما آیا ربات بدون اتصال،غیرفعال می شود؟

جاروبرقی های رباتیک
جاروبرقی های رباتیک

امکانات محدود

اگر علاقه ایی به استفاده از این اپلیکیشن ها ندارید، دکمه هایی روی دستگاه و یا پایه ی شارژ وجود دارد که شامل دکمه ی خاموش و روشن و شروع به کار دستگاه می باشد . اگر مشاهده می کنید که تعداد دکمه ها کم است به این دلیل است که برای برنامه ریزی و کارکرد بهتر دستگاه باید از اپلیکیشن مخصوص استفاده کنید. برای این که از اینترنت استفاده نکنید، می توانید از کنترل از راه دور ارائه شده با مدل های خاص استفاده کنید. اما درنظر داشته باشید که این مدل ها به تعداد خیلی کم در بازار موجود هستند و به مرور زمان نایاب خواهند شد.

به هر حال، به لطف این کنترل از راه دور، می توانید برنامه ی  جاروکردن را برنامه ریزی کنید، قدرت مکش را انتخاب و یا حتی گاهی اوقات برنامه تمیز کردن را سازماندهی کنید یا جاروبرقی را از طریق فلش های جهت هدایت کنید. برخی از مدل ها امکان برنامه ریزی تمیز کردن را فراهم می کنند، اما فقط در کوتاه مدت – برای مثال در عرض سه ساعت. برای مشاهده فیلم های آموزشی اتصال به گوشی هوشمند هر مدل جاروبرقی رباتیک یوفی، کلیک کنید.

برنامه های وب جاروبرقی های رباتیک و گوشی هوشمند

اگر اتصال جاروبرقی های رباتیک و گوشی هوشمند به وسیله اپلیکیشن برای همه شناخته شده نیست، بدانید که برنامه های وب، برنامه هایی هستند که مستقیماً به صورت آنلاین از طریق یک مرورگر وب در دسترس هستند و دیگر نیازی به داشتن گوشی هوشمند و نصب اپلیکیشن نیست. آنها می توانستند جایگزین محکم تری برای دکمه های کنترل روی جاروبرقی رباتیک یا کنترل از راه دور باشند.

برنامه های وب جاروبرقی های رباتیک و گوشی هوشمند
برنامه های وب جاروبرقی های رباتیک و گوشی هوشمند

یک ربات آفلاین و بی معنی

بدون اتصال و بدون اپلیکیشن، شما به نقشه های منزل خود دسترسی ندارید و برای شروع به کار دستگاه باید در خانه حضور داشته باشید. در نتیجه از بسیاری از مزایای جاروبرقی های رباتیک بهره مند نمی شوید. ربات سپس بخشی از ماهیت خود را از دست می دهد، زیرا نمی توانید آن را از راه دور کنترل کنید. اما این تنها ویژگی نیست که امکان استفاده اش را از دست می دهید.

در واقع، بدون برنامه، دسترسی به بسیاری از گزینه ها را از دست می دهید. به ویژه، جاروبرقی رباتیک نمی تواند نقشه ی خانه را ثبت کند، یعنی از جاروکردن قسمتی از خانه جلوگیری کند یا برعکس، از او بخواهید یک منطقه خاص را تمیز کند. اگر می‌خواهید از دسترسی او به اتاق‌ها یا قسمت‌هایی از اتاق جلوگیری کنید، باید راه او را با بستن درها ببندید یا موانع غیرقابل عبوری که در مسیر او قرار دارند را قرار دهید. قدرت مکش نیز قابل تغییر نیست. و بدون اتصال، برنامه ریزی جلسات نظافت نیز غیرممکن است. در نهایت، گزینه‌های جانبی بیشتری، مانند وضعیت سلامت فیلترها و برس‌ها، بدون برنامه در دسترس نیستند.

در نتیجه، یک جاروبرقی رباتیک آفلاین کاملاً قادر به انجام مأموریت اصلی خود است که چیزی جز جاروکردن نیست. با این حال، نادیده گرفتن سایر عملکردهای دستگاه که از طریق برنامه فعال می شود، باعث می شود درصد عملکرد دستگاه کم شود. اگر میخواهید جاروبرقی رباتیک آفلاین خریداری کنید و تمایلی به استفاده از اپلیکیشن ها ندارید، ما فقط می توانیم یک نکته را به شما توصیه کنیم: بهتر است روی عملکرد مکش و سیستم ناوبری دستگاه تمرکز کنید. جاروبرقی رباتیک در واقع به تنهایی در خانه خواهد بود و قادر به دریافت کمک از کاربر از طریق برنامه نیست.

اتصال جاروبرقی های رباتیک و گوشی هوشمند
اتصال جاروبرقی های رباتیک و گوشی هوشمند

اتصال جاروبرقی های رباتیک و گوشی هوشمند

پنج مرحله برای پیوند به اپلیکیشن وجود دارد.

مرحله 1

ایستگاه شارژ دستگاه را روی یک سطح صاف قرار دهید. برای ایمن بودن، پایه را نزدیک پله ها قرار ندهید. اطمینان حاصل کنید که در خانه عاری موانع و دارای سیگنال WiFi قوی است. جاروبرقی را متصل کنید؛ باید یک نور سفید ببینید که به شما می گوید روشن است.

پس از روشن شدن، جاروبرقی رباتیک را روی ایستگاه شارژ قرار دهید. وقتی می بینید که چراغ روشن می شود و می چرخد، متوجه خواهید شد که روشن است. همچنین صدایی می شنوید که به شما اطلاع می دهد که دستگاه فعال است. تلفن خود را به همان SSID شبکه ای که می خواهید ربات به آن متصل شود پیوند دهید. مطمئن شوید که به اینترنت دسترسی دارید.

مرحله 2

بلوتوث را در گوشی هوشمند خود روشن کنید. اگر هنوز روشن نشده است، برنامه به شما اطلاع می دهد که آن را روشن کنید.

مرحله 3

پس از تکمیل تنظیمات اولیه، اسم جاروبرقی رباتیک خود را در تلفن خود مشاهده خواهید کرد. می‌توانید این نام را به هر چیزی که می‌خواهید تغییر دهید و روی «ادامه» کلیک کنید.

مرحله 4

این برنامه اکنون نام شبکه وای فای را به ایستگاه جاروبرقی رباتیک که جاروبرقی به آن متصل است نشان می دهد. اگر اسم شبکه ای است که می خواهید استفاده کنید، می توانید با وارد کردن رمز وای فای آن را تأیید کنید. قبل از ادامه مرحله آخر مطمئن شوید که رمز عبور صحیح را وارد کرده اید. اگر نیازی به رمز عبور نیست، کافی است روی کادر روی صفحه کلیک کرده و «ادامه» را علامت بزنید.

مراحل اتصال جاروبرقی های رباتیک و گوشی هوشمند
مراحل اتصال جاروبرقی های رباتیک و گوشی هوشمند

مرحله 5

این مرحله آخر شبکه وای فای داخلی ربات جاروبرقی را روشن می کند تا دستگاه بتواند مکان ربات را پیدا کند. ربات را روی پایه آن قرار دهید، دکمه های Home و Spot Clean را فشار دهید و نگه دارید تا زمانی که صدایی بشنوید. یک اعلان در برنامه خواهید دید که از شما می خواهد تأیید کنید که مرحله قبل را انجام داده اید. کادر را علامت بزنید و Continue را فشار دهید.

تا این زمان، برنامه روی گوشی هوشمند شما باید جاروبرقی را پیدا کند. اگر نه، ربات را به برق بزنید و دوباره امتحان کنید. همچنین اگر فایروال روتر را خاموش کنید تا به تلفن شما اجازه دهید جاروبرقی را پیدا کند، کمک خواهد کرد.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها