10 موردی که باید هنگام خرید ربات جاروبرقی برای خانه خود به آن توجه کنید

راهنمای خرید جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی های رباتیک، جاروبرقی های هوشمندی هستند که با فشار دادن یک دکمه کار تمیز کردن را انجام می دهند. خرید جاروبرقی رباتیک یک راه عالی برای تمیز نگه داشتن خانه شما هستند. این دستگاه برای افرادی مفید است که به سختی وقت خود را برای جارو کردن و تمیز کردن اختصاص می دهند . با این حال، در سال‌های اخیر، جاروبرقی‌های روباتی در تمیز کردن، تخلیه خودکار، کمک صوتی هوش مصنوعی و غیره، پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. جاروبرقی های رباتیک زیادی با ویژگی های مختلف به چشمتان می خورد. این جاروها دارای ویژگی هایی مانند کنترل از راه دور و قابلیت شارژ خودکار هستند که آنها را چیزی فراتر از یک ماشین تمیز کننده می کند. آنها می توانند بدون هیچ مشکلی در اطراف مبلمان یا اشیاء دیگر در اتاق مانور دهند. حتی سیم های این جارو گره نمی خورد، زیرا اکثر آنها کاملاً بی‌سیم هستند! با این حال جاروبرقی های رباتیک کارایی یکسان ندارند و مدل های متنوعی در بازار با کارایی مختلف وجود دارد. در اینجا ما به شما کمک می کنیم تا مناسب ترین مدل جاروبرقی رباتیک یوفی را برای نیازهای خود تهیه کنید.

جاروبرقی های رباتیک، جاروبرقی های هوشمند
جاروبرقی های رباتیک، جاروبرقی های هوشمند

10 موردی که باید هنگام خرید ربات جاروبرقی برای خانه خود به آن توجه کنید

پس از بررسی نیازهای مصرف کنندگان، ده موردی را که باید هنگام خرید یک جاروبرقی رباتی برای خانواده خود به دنبال آنها باشید، مرتب کرده ایم.

بررسی محل جاروکردن

با بررسی خانه خود شروع کنید. در نظر بگیرید که آیا شما اکثراً سطوح سخت دارید یا فرش؟ اگر فرش دارید ضخامت آن چقدر است؟ به حیوانات خانگی نیز فکر کنید – آیا ربات با جاروبرقی باید آشغال های بچه گربه ها را جمع کند یا موهای زخیم او را؟ همه اینها جنبه های مهمی هستند که باید قبل از شروع خرید جاروبرقی ربات در نظر بگیرید.

بودجه

در مورد بودجه خود تصمیم بگیرید. جاروبرقی رباتیک با آخرین ویژگی ها می تواند قیمت بالایی داشته باشد. مدل‌های ارزان‌تر نیز در دسترس هستند، اما آماده باشید که برخی از ویژگی‌های زیادی مانند اتصال WiFi یا سطل زباله خود خالی‌شونده را از دست بدهید.

اپلیکیشن مخصوص

آیا اپلیکیشن مخصوص داشته باشد ؟ جاروبرقی های رباتیک یوفی طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های کنترل از راه دور را ارائه می‌کنند و به شما کمک می‌کند قبل از خرید نگاهی به مدل‌های مختلف و آنچه ارائه می‌دهند بیاندازید. علاوه بر این، بیشتر جاروبرقی های رباتیک دارای برنامه هایی هستند که می توانید از آنها برای کنترل آنها استفاده کنید. برخی از جاروبرقی های رباتیک را می توان با اپلیکیشن های اختصاصی متصل کرد. این برنامه ها برای نظارت بر عملکرد جاروبرقی رباتیک شما و برنامه ریزی دفعات تمیز کردن مفید هستند. همچنین می توانند به تشخیص نقشه خانه و ایجاد مناطق ممنوعه کمک کنند.

اپلیکیشن مخصوص در خرید جاروبرقی رباتیک
اپلیکیشن مخصوص در خرید جاروبرقی رباتیک

تشخیص مانع از نکات خرید جاروبرقی رباتیک

مطمئناً هر جاروبرقی رباتیک دارای حسگرهایی است. اما عملکرد سنسورها چقدر است؟ ظرفیت جاروبرقی ربات برای تشخیص اشیاء در مسیر خود می تواند به معنای تفاوت بین داشتن یک خانه تمیز و یک ربات به دام افتاده در کابل های خراب باشد. جاروبرقی های روباتیک از روش های مختلف جهت یابی استفاده می کنند. اگر روی یک جاروبرقی رباتیک با قیمت ارزان تر خریداری کنید، احتمال این که به‌طور پراکنده حرکت کند و در حین جارو کردن دیوار ها و موانع را تشخیص ندهد، زیاد است. در حالی که برخی از مدل های متوسط و رده بالا از لیزر و حسگرهای نوری برای هدایت آنها استفاده می کنند. اگر نمی‌خواهید تجربه دومی داشته باشید، باید مطمئن شوید مدلی که انتخاب می‌کنید دارای حسگرها یا دوربین‌هایی است که می‌توانند اجسام روی زمین را شناسایی کنند تا در نهایت کابل‌های شما را نخورد.

براساس نوع سطح

برخی از مدل ها بهتر از بقیه تمیز می کنند. هر جاروبرقی رباتیک عملکرد متفاوتی دارد. برخی گرد و غبار و زباله ها را بهتر نسبت به موهای حیوانات خانگی جمع آوری می کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به جای فرش روی کف های سخت بهتر عمل کنند.

تخلیه خودکار

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که باید در هنگام خرید یک جاروبرقی رباتیک در نظر گرفت این است که آیا قابلیت تخلیه خود کار دارد یا خیر. جایگاه تخلیه خودکار روز به روز محبوب تر می شود . برخی از جاروبرقی های رباتیک می توانند پس از تمیز کردن مخزن خود را در سطل زباله خالی کنند و بدون وقفه مسیر خود را ادامه دهد، در حالی که برخی دیگر پس از هر تمیز کردن نیاز به تخلیه دستی دارند. اشکالی ندارد که جاروبرقی را خودتان خالی کنید. اما ناتوانی آن در تخلیه خود ممکن است هنگام تمیز کردن یک خانه بزرگ چالش برانگیز باشد زیرا ممکن است قبل از انجام آن نیاز به تخلیه بارها داشته باشید. در حال حاضر مدل های پیشرفته دارای این جایگاه می باشند. همانطور که می توانید تصور کنید، این ویژگی های گران قیمت هستند، بنابراین فقط در صورت نیاز آنها را انتخاب کنید.

خرید جاروبرقی رباتیک براساس نوع سطح
خرید جاروبرقی رباتیک براساس نوع سطح

سر و صدا

هرگز یک جاروبرقی روباتی را بدون تعیین میزان صدای آن در هنگام استفاده انتخاب نکنید. اگر از یک فروشگاه حضوری خرید می‌کنید، قبل از خرید، سطح نویز را در بالاترین میزان توان آن تست کنید.

اگر به صورت آنلاین خرید می کنید، نظرات محصول را بخوانید تا ببینید دیگران در مورد آن چه گفته اند. همه جاروبرقی های رباتیک مقداری صدا تولید می کنند، اما دانستن میزان سر و صدای مدل های مختلف باعث می شود چیزی نخرید که آرامش خانه شما را به هم بزند.

عمر باتری

یکی از چیزهایی که در مورد جاروبرقی های روباتیک دوست داریم این است که آنها بی سیم هستند و می توانند مسافت های طولانی را طی کنند. اما این راحتی قیمت دارد. باتری آنها نیاز به شارژ مجدد دارند اما مشکلی نیست. زیرا بیشتر جاروبرقی‌های رباتیک قبل از نیاز به شارژ مجدد، بیش از یک ساعت جارو کرده اند. اما اگر در خانه‌ای بزرگ زندگی می‌کنید، مطمئن شوید که مدلی می خرید که زمان جاروکردن بالایی دارد. بنابراین، برای شارژ مجدد ربات خود نیازی به وقفه در اواسط تمیز کردن ندارید.

قابلیت مانور

یکی از نکاتی که باید قبل از خرید جاروبرقی رباتیک در نظر داشت این است که نمی توان آن را در هر جایی نگه داشت. مکان مناسب برای پایه خانگی یک جاروبرقی روباتیک، که به عنوان ایستگاه شارژ آن نیز عمل می کند، کنار یک دیوار صاف با فضای خالی اطراف آن است. به این ترتیب، جاروبرقی روباتیک شما می تواند پس از تمیز کردن به ایستگاه شارژ خود برگردد. بازگشت به پایه آن برای اطمینان از اینکه دستگاه همیشه شارژ و آماده استفاده است اهمیت دارد.

فضای خالی مورد نیاز یک جاروبرقی رباتیک در مدل های مختلف متفاوت است. برخی از مدل‌ها به فضای کمتری نسبت به بقیه نیاز دارند، این چیزی است که باید هنگام خرید جاروبرقی رباتیک به خاطر بسپارید.

تعمیر و نگهداری از نکات خرید جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی های رباتیک برای کارایی خود نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. یک جاروبرقی رباتیک که پر از زباله است نمی تواند درخشش را در خانه شما ایجاد کند. اگر می‌خواهید به خوبی تمیز شود، باید موها و برس‌های آن را مرتب تمیز کنید.

خبر خوب این است که تمیز کردن جاروبرقی رباتیک پیچیده نیست، فقط چند دقیقه طول می‌کشد و می‌توانید دستورالعمل‌های نحوه انجام آن را در فیلم های آموزشی ببینید.

تعمیر و نگهداری از نکات خرید جاروبرقی رباتیک
تعمیر و نگهداری از نکات خرید جاروبرقی رباتیک

پیدا کردن جاروبرقی رباتی که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد

انتخاب بهترین جاروبرقی رباتی که با نیازهای شما مطابقت دارد، نباید کار سختی باشد. قرار دادن نیازهای خود در کنار عواملی که در بالا به اشتراک گذاشته‌ایم به شما این ایده را می‌دهد که هنگام خرید جاروبرقی روباتیک به چه نکاتی توجه کنید.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها