اتصال به برنامه ی مخصوص در تلفن همراه

جارو رباتیک

این روزها جاروبرقی های رباتیک روش تمیز کردن را تغییر داده اند و بیش از هر زمان دیگری جایگاه خود را در منازل پیدا کرده اند. این دستگاه های جمع و جور، می توانند به طور خودکار زیر میز، صندلی، تخت، برای جمع آوری گرد و غبار و آلودگی حرکت کنند. این وسیله کارآمد در اواخر قرن 19 اختراع شدند اما جاروبرقی های رباتیک امروزی هوشمندتر و مقرون به صرفه تر هستند. اکثر مدل‌ها نقشه ی خانه را با استفاده از دوربین و سنسور ها در حافظه ی خود ثبت می کنند که امکان تمیز کردن سریع‌تر و هوشمندتر را فراهم می‌کند. در برخی از مدل های این جاروبرقی ها می‌توانند به طور خودکار گرد و غبار را تخلیه کنند و حتی برای شارژ مجدد خود به ایستگاه شارژ بازگردند. این دستگاه‌ها به کمترین مداخله انسانی نیاز دارند و تماشای کارکرد آنها، مانند جادو است. جارو رباتیک کمک زیادی به افرادی کرده اند که میخواهند زمان کمتری را برای تمیزکردن خانه و یا دفترکار خود صرف کنند. اگر شما هم میخواهید بدانید که این دستگاه چگونه کار می کند، همراه ما باشید .

جاروبرقی رباتیک چیست؟
جاروبرقی رباتیک چیست؟

جاروبرقی رباتیک چیست؟

جاروبرقی رباتیک، یک جاروبرقی کاملاً هوشمند است که با استفاده از برس های چرخان و یک مکنده قوی خاک و زباله ها را از روی سطوح مختلف در مخزن خود جمع آوری می کند.  در جاروبرقی های رباتیک، حسگرهایی برای تشخیص موانع مانند مبلمان، درها و پله ها قرار داده شده است تا بتوانند در اطراف آنها حرکت کنند. این دستگاه برای افرادی طراحی شده است که می خواهند زمان کمتری را برای نظافت خانه ی خود صرف کنند اما خانه ای همیشه تمیز داشته باشند. انواع محصولات جاروبرقی های رباتیک یوفی در دو مدل با سیم یا بی سیم هستند، برس های متنوع برای سطوح مختلف دارند و با برق یا باتری های قابل شارژ، کار می کنند.

اجزای تشکیل دهنده جاروبرقی های رباتیک

بیشتر جاروبرقی های رباتیک بدنه ی پلاستیکی دارند و به اندازه کافی جمع و جور هستند تا در فضاهای تنگ حرکت کنند. در این دستگاه ها باتری های لیتیومی استفاده شده است و در برخی از مدل ها می توانند تا 120 دقیقه کار کنند. اکثر جاروبرقی های رباتیک از یک یا دو برس چرخان همراه با یک برس چرخشی استفاده می کنند. این برس ها خاک را به سمت مرکز دستگاه جمع می کنند، جایی که موتور، مکش ایجاد می کند. گرد و غبار، مو و هر چیز دیگری که توسط جاروبرقی جمع‌آوری می‌شود، مکیده شده و در یک ظرف ذخیره می‌شود. کاربران باید به صورت دستی گرد و غبار را از ظرف خالی کنند. برخی از مدل‌های پیشرفته دارای ویژگی تخلیه خودکار هستند که به طور خودکار گرد و غبار را بدون نیاز به نیروی انسانی تخلیه می کند. برخی از مدل ها دارای فیلترهای HEPA (هوای ذرات با راندمان بالا) هستند. این فیلترها برای حذف 99 درصد ذرات معلق در هوا طراحی شده اند، بنابراین در جذب گرد و غبار، گرده ها و آلرژن ها بسیار موثر هستند. این ویژگی به کاهش واکنش های آلرژیک کمک می کند.

نحوه حرکت

جاروبرقی های رباتیک یوفی با استفاده از حسگرهای مانع و صخره به طور خودکار در فضاها حرکت می کنند. سنسورهای مانع معمولاً روی سپر جاروبرقی قرار دارند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از موانعی مانند پایه‌های صندلی و میز، مبل‌ها، اسباب‌بازی‌ها و هر چیز دیگری در مسیر جاروبرقی جلوگیری کنند. جاروبرقی های رباتیک زمانی که حسگرهای مانع فعال می شوند، خود را از موانع دور می کنند. آنها طوری برنامه ریزی شده اند که بچرخند و به جلو حرکت کنند تا زمانی که دستگاه، مسیر بدون مانع را پیدا کند. جهتی که پاک کننده رباتیک می گیرد بر اساس محل تماس سپر تعیین می شود. به عنوان مثال، اگر یک جاروبرقی مانعی را در سپر سمت چپ خود تشخیص دهد، برای جلوگیری از جسم به سمت راست حرکت می کند. بسیاری از مدل های پیشرفتهِ حتی از حسگرهای لیزری برای جلوگیری از برخورد با اشیاء در اتاق های تاریک استفاده می کنند.

نحوه حرکت جاروبرقی های رباتیک
نحوه حرکت جاروبرقی های رباتیک

سنسورهای دیگری که در قسمت فوقانی قرار دارد، به عنوان یک مکانیسم ایمنی برای جاروبرقی های راتیک عمل می کنند. این حسگرها، جاروبرقی ها را در برابر سقوط از ارتفاعات حفظ می کند، مانند لبه یک پله. این سنسورها با ارسال مداوم سیگنال های مادون قرمز به سطح، فاصله بین پاک کننده و کف را اندازه می گیرند.

برخی از مدل های پیشرفته نیز از سنسورهای اضافی دیوار و چرخ برای تمیز کردن بهتر استفاده می کنند. همانطور که از نام آن پیداست، آنها می توانند دیوارها را تشخیص دهند و مسیر مستقیمی پیدا کنند که دستگاه طبق آن حرکت کند . این حسگرها به تمیزکننده اجازه می‌دهند امتداد لبه‌هایی که دیوار به زمین می‌رسد را جارو کند. این سنسورها در کناره‌های جاروبرقی رباتیک قرار می‌گیرند، بنابراین دستگاه می‌تواند به طور یکنواخت خاک را از گوشه‌های باریک جدا کند، بدون اینکه به دیوار ضربه بزند یا ساییده شود. این حسگرها همچنین به جاروبرقی های رباتیک که توانایی نقشه برداری دارند اجازه می دهند مناطق جدیدی را برای تمیز کردن کشف کنند. حسگرهای چرخ ، مسیر چرخ‌ها را ردیابی می‌کنند، بنابراین تمیزکننده‌های رباتیک می‌توانند فواصل و پیچ‌های ایجاد شده را تجزیه و تحلیل کنند. این سنسورها به دستگاه امکان می دهد مکان دقیق خود را بدانند و این به آنها امکان هدایت بهتر را می دهد.

جاروبرقی رباتیک با ویژگی های نقشه برداری

مدل های جدیدتر و رده بالاتر نیز دارای ویژگی های نقشه برداری هستند. برخی از آن ها دارای دوربین‌های داخلی هستند که تصاویر دیوار ها مبلمان و تمام فضای خانه را بررسی میکنند. این داده ها را با اطلاعات جمع آوری شده از سنسورهای دیگر ترکیب می کنند تا به تدریج نقشه ای از خانه یا محل کار شما بسازند. ویژگی نقشه برداری به جاروبرقی رباتیک کمک می کند تا مکان خود را پیدا کند، بنابراین می داند کجا بوده است و کجا باید برود. چنین جاروبرقی هایی همچنین ثبت لحظه ها، مسیرها و حتی موانع خود را برای محاسبه مسیرهای تمیز کردن بهتر حفظ می کنند. اگر جاروبرقی های رباتیک هنگام تمیز کردن باتری کم را تشخیص دهند، به طور خودکار به پایه شارژر باز می گردند تا خود را شارژ کنند. زمانی که باتری شارژ می شود، آنها کار تمیز کردن را از همان جایی که متوقف کردند، از سر می گیرند. این ویژگی به تمیز کردن سریع و یکنواخت کمک می کند.

جاروبرقی رباتیک با ویژگی های نقشه برداری
جاروبرقی رباتیک با ویژگی های نقشه برداری

بسیاری از مدل ها با امکان اتصال به برنامه ی مخصوص در تلفن همراه ارائه می شوند که به شما امکان می دهد پاک کننده را از راه دور کنترل کنید و حتی برنامه های تمیز کردن را ایجاد کنید. برای آموزش های لازم می توانید فیلم های آموزشی سایت ما را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را طوری برنامه‌ریزی کنید که بیدار شوند و بدون هیچ مداخله‌ای شروع به تمیز کردن کنند. برخی از مدل‌ها از Amazon Alexa و Google Assistant نیز پشتیبانی می‌کنند، بنابراین می‌توانید با استفاده از دستورات صوتی به ربات جاروبرقی خود بگویید شروع به تمیز کردن کند. برای مشاهده آموزش اتصال به google assistant کلیک کنید. جاروبرقی های رباتیک نمایی از زندگی آینده هستند و نظافت را ساده تر می کنند. همانطور که ما شروع به استفاده از ماشین‌های لباسشویی کردیم، جاروبرقی‌های رباتیک ممکن است محصولی باشند که در هر خانه‌ای در آینده می‌بینیم.

 اتصال به برنامه ی مخصوص در تلفن همراه
اتصال به برنامه ی مخصوص در تلفن همراه

فیلترها

مبتلایان به آلرژی به خوبی می دانند که چگونه ذرات گرد و غبار می توانند برای تنفس آن ها مشکل ایجاد کند. جاروهای رباتیک دارای فیلترهای HEPA مانند و همراه با مکش قدرتمند هستند. آنها می توانند آلرژن ها را فیلتر کرده و از نفوذ آنها به فضای تنفسی شما جلوگیری کنند . برخلاف سایر جاروبرقی های بدون فیلتر، تمیزکردن به تجربه ایی خوشایند تبدیل می شود .

مکش

یک جاروبرقی رباتیک در مواجهه با موی حیوانات خانگی باید بتواند آنها را کنترل و جمع آوری کند. اکثر جاروبرقی های رباتیک دارای قدرت مکش قابل توجهی هستند و برس هایی با طراحی ویژه برای انجام کارهای دقیقاً شبیه به این دارند. هنگام خرید جاروبرقی رباتیک ، اگر حیوان خانگی دارید ، حتماً جارویی را انتخاب کنید که قدرت مکش بهتری دارد.

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها